Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danny K
Er kommet frem til jeg skal have en af de to modeller..

Kender en som arbejder i ekspert og hhvis han skulle have nyttv nu skulle det vvære LG...

Hvad ville du vælge.?

Er mega itvivl :-(
Nu spørger du hvad jeg ville vælge... jeg ville vælge H7005'eren. En vigtig ting for mig er at den har adgang til en native HBO nordic app - da det er et Samsung TV.

Den har også fået ganske gode anmeldelser (Se evt denne som godt nok er for dens buede fætter, H8005).

Det er også H7005'eren der er nævnt her på sides Købsanbefaling

...den er så også lige ca 1000-1500 kr dyre end LG'en - hvis vi taler 55"
Af Grandahl
Ville osse vælge Samsung, dog af andre grunde.

Hvor mange tråde er du oppe på Danny omkring nyt tv. Du er en grundig mand må man sige. Min bedstefar ville ha sagt: du rider da vist ikke samme dag som du sadler O_O
Brugeravatar
Af edinger
HDTVtest skriver:

"The LG UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality [...] If LG harbours aspirations of establishing itself as a premium AV brand, the company needs to quickly understand the importance of video accuracy before it can change public perception and be taken seriously by the videophile community."

"At a time when most other TV brands (including Sony, Panasonic, LG and Toshiba) have curiously gone with IPS-type LCD panels on their flagship HDTVs this year, the superb SPVA panel on the Samsung H7000 makes it arguably the best 1080p television that money can buy among 2014 models, thanks largely to its outstanding black-level response and contrast performance."

Hvilken skærm ville jeg købe?

Svaret giver vist sig selv.
Af Anders S
edinger skrev:HDTVtest skriver:

"The LG UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality [...] If LG harbours aspirations of establishing itself as a premium AV brand, the company needs to quickly understand the importance of video accuracy before it can change public perception and be taken seriously by the videophile community."

"At a time when most other TV brands (including Sony, Panasonic, LG and Toshiba) have curiously gone with IPS-type LCD panels on their flagship HDTVs this year, the superb SPVA panel on the Samsung H7000 makes it arguably the best 1080p television that money can buy among 2014 models, thanks largely to its outstanding black-level response and contrast performance."

Hvilken skærm ville jeg købe?

Svaret giver vist sig selv.

Og dagen efter skriver de dette:

Updated 12 August 2014
A new firmware update has fixed several of the aforementioned issues and improved the picture quality on the LG 49UB850V (as described in this follow-up article), prompting us to upgrade our review rating to “Qualified Recommendation”.

Det er en jungle!
Samsung er til egoisten, LG til familien ;-)

Samsung bruger paneler med snævre betragtninsvinkler, men sidder man korrekt får man også bonus i form af dyb sort, og levende farver.

LG bruger paneler med dårligt kontrastforhold, til gengæld kan alle få glæde af den givne billedekvalitet, både oppe og nede, og fra side til side. Grundet konstrastforholdet er LG ret afhængige af localdimming for at tvangsvride panelet til højere kontrastforhold.

Andre ting som smart-tv kan også være en vigtig feature. F.eks. hvilke streaming-tjenester er vigtige? Det er jo vigtigt at fjernsynet understøtter dem. Her plejer samsung at stå stærkest, men det er ikke altid de har det man har brug for. Flere tjenester er eksklusive. TV2(sony) HBO(samsung) og pt. virker DR-nu vist ikke helt tilfredsstillende på samsung.