Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gubbi44
Hej

jeg står og skal til at købe nyt tv. Jeg har set på:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2954274/ ... ign-Priser

Sidst jeg købte tv, købte jeg det det nyeste Samsung til 15000 kr. Det er nu 6 år siden og det er totalt outdated, så denne gang gider jeg ikke bruge lige så mange penge.

Mit spørgsmål er om Sonyén er fremtidssikret.

Kan man f.eks.

bruge DR´s nye streamingtjeneste, Dplay og andre streamingstjenester, som må komme.

Kan det modtage HEVC & H.265 når det kommer.

Er det outdated om få år?
Svært at vide. Sony's streaming platform er faktisk virkelig godt udbygget, og muligvis bedre end samsungs... bare ikke her i Danmark :-(
Her er den eneste tjeneste der måske er spændende Netflix. Det har selvfølgelig også hbb-tv til DR.
Men skulle nogle af de store udenlanske tjenester komme har sony massere at komme efter.
Amazon Prime, BBCi-player. Sony Video Unlimited (som er sony's egen streaming tjeneste) Findes desværre ikke i DK.
Ellers har det det, som et fjernsyn skal ha' idag. Samtidig med at billedet er i den absolute superliga inden for sin prisklasse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det har adgang til DRs streaming via HbbTV, men det har ikke HEVC. Så hvis man i fremtiden begynder at bruge HEVC til f.eks. HD-udsendelser (bruges kun til 4K i dag), så skal du have det ind via en boks.

Om Dplay kommer på, er et åbent spørgsmål. Det kan kun SBS Discovery svare på og de taler ikke endnu.

Men hvis du vil have tv-apps og internet-tjenester så tror jeg alt andet lige du vil være bedre stillet med en ekstern mediestreamer. Apple TV og Chromecast - plus spilkonsollerne - er dem som efterhånden ser mest interessante ud i det længere perspektiv.