Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj,

jeg ville høre om der er nogen forskel på fladskærm købt i Tyskland versus Danmark. Jeg blev inspireret af den tråd, der gik om den vandvittigt billige VT60, der blev solgt i Holbæk. Den havde tilsyneladende også heftigt burn-in.

Jeg har været lidt rundt og det billigste jeg eller kunne hente i EL-giganten var 15.000. Det er dog væsentligt billigere i Tyskland, men er der nogen forskel på skærmene udover prisen?

mvh
Jeg har haft flere parallelimporterede tv's, og har ikke haft nogle problemer. Hvis tv'et har haft C-tuner, har det virket med mit kabel-tv.

Man kan risikere at menu-sproget er engelsk istedet for dansk. (Overlever man nok hvis det er tilfældet)

Du kan risikere at du selv skal indstille C-tuneren til at søge på de rigtige frekvenser, fremfor at man kan vælge hvilken tv-udbyder man har, og så finder den automatisk de rigtige frekvenser.(det tager 2 minutter ekstra at gøre det manuelt...)

og du kan risikere at smart-tv ikke har de "nordiske" apps. Det oplevede jeg dog ikke.

Jeg ville godt turde købe et parallel-importeret tv igen, man skal bare være sikker på at tv'et har den tuner man skal bruge.
Senest rettet af kronholm 02 apr 2014, 21:40, rettet i alt 1 gang.
superbeszzz skrev:Halløj,

jeg ville høre om der er nogen forskel på fladskærm købt i Tyskland versus Danmark. Jeg blev inspireret af den tråd, der gik om den vandvittigt billige VT60, der blev solgt i Holbæk. Den havde tilsyneladende også heftigt burn-in.

Jeg har været lidt rundt og det billigste jeg eller kunne hente i EL-giganten var 15.000. Det er dog væsentligt billigere i Tyskland, men er der nogen forskel på skærmene udover prisen?

mvh

Jeg købte mit 50VT60 ved Cinemagic for et par uger siden. Det er en E-model og den har både danske menuer og virker fint på kabel-tv.

Den eneste forskel jeg har kunnet finde er at E-modellen ikke har t2 tuner, hvillet ikke er smart, hvis man vil have signal fra Boxer.

Fint tv - ingen problemer her ;-).
ok.

Ja, den er så lidt tricky.

Jeg har selv waoo pt, og da det er igennem en forening, så har jeg mulighed for at få det som kabel-tv, via c-tuneren...

Meeeeeeen har du en almindelig privat-kunde aftale hos waoo, så skal man vist have en boks koblet til tv'et. Den har jeg ikke selv erfaring med, men går bestemt ud fra at boksen sender signalet via hdmi-kabel, og så er det faktisk ligegyldigt hvilken tuner der er indbygget i tv'et, da ingen tuner kan bearbejde signalet på samme måde som boksen.
Senest rettet af kronholm 02 apr 2014, 21:49, rettet i alt 2 gange.
Nå Nå... Jamen så har du jo slet ikke noget at bruge en tuner til. :p

Du skal bare være sikker på at tv'et har en HDMI-indgang, og det har dét. :)

Du får jo så bare ikke noget ud af den indbyggede dual-tuner, som gør at du kan optage to programmer samtidig. Det får du ikke mulighed for. Så kan du lige så godt købe et GT60... eller ST60.
Senest rettet af kronholm 02 apr 2014, 22:14, rettet i alt 2 gange.