Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikwax
Ja som overskriften siger er der nogen der kender noget til dette tv? Det underlige er at en google søgning syntes jeg ikke giver andet end sonys engen hjemmeside.

Så er der nogen der ejer det eller har erfaringer med det? Så vil jeg gerne høre om det :-)

vh Henrik
Gammel model: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1346224053

Hvis du vil have nogle flere hits på Google så søg efter 55HX950 (ikke 55) eller 65HX950.

Masser af anmeldelser fra 2012.

Her er den store HX950 diskussionstråd:
http://www.avsforum.com/t/1430346/sony- ... r-65hx95-0

Du finder næppe mange ejere af dette tv i DK og endnu færre som sidder og diskuterer det her så du vil nok få større udbytte af diskussionen på avsforum.
I mine øjne er HX955/950 det bedste LED/LCD TV lavet til dato. Det er så vidt vides det sidste TV der er blevet lavet med fuld baggrundsbelysning (ikke kantbelyst). Det giver nogle store fordele i kontrast og sort niveau som i mine øjne ikke kan matches af andet end plasma og OLED.

Det giver desværre også lidt drawbacks. Man skal acceptere mindre blooming når man ser helt sort med rulletekst hen over, men normal TV kigning ses det ikke. Desuden har fjernsynet enorm dårlig off-axis performance. Dvs. hvis man kigger fra siden bleges billedet ret meget. Så hvis du har en bred stue hvor der skal kigges TV hele vejen rundt, så kan det ikke anbefales.

Ser man TV lige fra så får man ikke bedre billede fra et LED TV. IMHO.

-Morten
Af meil
Har den skærm i 65” og er yderst tilfreds med den.
Det var Sony’s topmodel fra efteråret 2012, men den havde en meget kort levetid pga. de skiftede retning til triluminos og 4K skærme.

Da den blev introduceret på det danske marked i nov-dec. 2012 var det en skærm til ca. 43.000 kr. men fordi den havde en meget kort levetid, kunne jeg købe den et halvt år senere til 30.000 kr.

Med den skærm lærte jeg betydningen af sort. Før det, interesserede det mig ikke.

Ellers giver jeg medhold i det ”klinge” skriver.

Hilsen
Meil
Hej
tak for svarene.

det lyder interessant, jeg er tilbudt en til 17000 og tænker det som et alternativ til at købe en samsung ue55f8005

men blev lidt nervøs da jeg ikke kunne finde noget info omkring den, men det lyder som om i er rimelig positive :-)