Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.
Jeg lod mig overmande til at bestille et 55" F7005 ved Elgiganten til 9 kilo :)
Kunne ikke sige nej til det kæmpe tilbud!
Er der nogen der har erfaringer med det?
Jeg har trawlet igennem trådene her på siden, men det er mest F8005 der fokuseres på.
Kommer fra et godt gammelt 42" Panasonic PX80, som jeg har været glad for.
Hvordan er f.eks. Standard-kanaler i det daglige på så stor en skærm? (Har Yousee)
Dvd og Blu-Ray er formentlig helt i orden.
Det er lidt af en udfordring at gennemskue skærmenes kvaliteter når man står i butikken.
Alternativet var en Sony W905 i 46", men jeg var i tvivl om det ville blive for småt :s
På forhånd tak :D
En i min omgangskreds fik den i juledagene . Og den er helt sikkert topdollar til prisen lige PT . Sonyen er måske marginalt bedre overall, men jeg havde afgjort også gået efter størrelsen . Skulle du have valgt noget med synligt bedre billede er det stadig plasma. Du får nu et anderledes billede end på din Pana80, men efter min bedste overbevisning ikke et bedre . Til gengæld får du en masse andet - rigtigt fedt - med i posen ( flere tommer, tyndere TV,ingen ramme, mindre forbrug,bedre i dagslys, diverse tunere,3D , ingen indbrændingsfare , ingen buzzlyde. . . )
Meget enig i lennons betragtninger.

Og nu er det ikke for at drille. Men jeg synes nu alligevel, at det her billede fra tyske HeimKinoRaum er ganske interessant, om end jeg ikke skal kunne sige, hvordan eller om skærmene overhovedet er kalibreret efter foreskrifterne.

Der er, hvis du skulle være i tvivl, tale om Samsung F8005 og Sony W905.
Hej Allesammen.

Tak for jeres input!

Nu er jeg jo måske alligevel lidt mere pertentlig en "gennemsnittet" og jeg var derfor en tur forbi P&P radio i Aarhus for liiiiiiige at høre fagmandens vurdering.
Og ikke mindst sørge for at jeg ikke kom til at købe katten i sækken. Jeg er trods alt stadig lidt usikker omkring LED.

Det skulle jeg selvfølgelig ikke have gjort - da P&P er inkarnerede plasma-folk.

Sum total --> Samsung afbestilt => Panasonic 50" ST60 købt :p

Så må tiden jo vise om det var det rette valg - Men mon dog ikke...

Men som sagt - Mange tak for hjælpen :)
Af TVbedreendsko
Ejjjj, hva laver du. Har selv et 42" PX80 nu og er igang med at skaffe penge til et 55" f8005. Fra 42" til 55" = et spark i bollerne, JO tak :). Fra plasma til led - Jeg synes Led har et meget lysere og pænere billed. Plasma har et flot billed, men en mørk glød over sig, som jeg ikke er så vild med. Også er samsungs led modeller bare for fede. Top fedt design, de bedste inde for smart tv også er modellen skamrost over alt. Alt i alt det bedste valg efter min smag :)
Gennemsnittet skrev:Hej Allesammen.

Tak for jeres input!

Nu er jeg jo måske alligevel lidt mere pertentlig en "gennemsnittet" og jeg var derfor en tur forbi P&P radio i Aarhus for liiiiiiige at høre fagmandens vurdering.
Og ikke mindst sørge for at jeg ikke kom til at købe katten i sækken. Jeg er trods alt stadig lidt usikker omkring LED.

Det skulle jeg selvfølgelig ikke have gjort - da P&P er inkarnerede plasma-folk.

Sum total --> Samsung afbestilt => Panasonic 50" ST60 købt :p

Så må tiden jo vise om det var det rette valg - Men mon dog ikke...

Men som sagt - Mange tak for hjælpen :)
Tror nu ikke på at der findes deciderede plasmafans, - men du har valgt helt rigtgt hvis du er "bedste billedentusiast" . Pana ST60 gengiver ganske enkelt kildematerialet et niveau bedre end F7005/8005 .Meeen de sidste 5" er nu altid tiltrækkende . . .