Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har haft mit Samsung UE46F7005 i en uge nu, og ville høre andre ejere af modellen om de oplever det samme som mig. Rundt på hele skærmen, langs rammen, er det som om gengivelsen af farven er meget svagere end på resten af skærmen, hvilket opleves som en slags hvid ramme - Er det mig der er hysterisk og alle skærme er som dette, eller er det noget galt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er belysningen der skinner for kraftigt igennem. Det hedder backlight bleeding. Desværre er det en af ulemperne ved LED-skærmene, som optræder på visse modeller.
Som jeg forstår det og hvis det er magen til det jeg oplever på mit, tror jeg det skyldes refleksion fra både panel og LED-kantbelysning i sidefladen på frontglasset, som skaber en form for "halo" effekt 5-10mm ind i frontglasset hele vejen rundt - er dog mest synligt foroven og forneden på skærmen - er det nærmeste jeg kan komme en forklaring :) Kan evt. dæmpes lidt ved at skrue ned for bagbelysningen :)

Hvis det lyder som det du oplever, er det almindeligt kendt på F7005 og F8005 modellerne :)