Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Cdon.dk har et 46 LED-TV Samsung UE46F6515SBXXE på "tilbudt" til 6999.- med promo kode
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/46_led ... d-23632550

Det hvidt og det elsker fruen (ja jeg ved jeg en tøffelhelt)
Men umildbart kan jeg ikke se hvad scanningsfrekvensen er - jeg skal ikke ud i noget 50hz tv!

Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe mig :) eller evt. komme med et bedre bud på et tv i samme pris klasse (min 46")
kanonkongendk skrev:fordi jeg syntes skærmen flimre ved 50hz når man benytter funktioner som PC.
Altså det var det, du syntes før i tiden? 8)
kanonkongendk skrev:Frekvensscanning er ved bare det man kalder opdaterings hastighed i daglig tale!
Jo tak, jeg er med på, at det er salgsgas uden reelt indhold. Det var sådan set, derfor jeg spurgte. For at finde ud af, om DU var klar over det.
kanonkongendk skrev:TV'et er påtrykt 400Hz meeen det vel ikke helt sandt ?
Du vil altså fodre skærmen med kildemateriale, som outputter i 400 Hz? Aha...
Edinger:
jeg vil gerne have mulighed for at fodre den med materiale over 50Hz- Derfor mit spørgsmål om der nogle der kender den reelle opdaterings hastigheden på modellen.

Men hvis du ikke har noget reelt at byde ind med, hvorfor så den trafik snak ? Korrekt eller ukorrekt opfattelse, så tror jeg folk forstår min anmodning :)

BudZa:
Tak for linket :)
BudZa skrev:Du skal ikke tage dig af edinger. Han er sitets flab.
Jeg medgiver, at der kan være bid i mine indspark. Sikkert også for meget bid undertiden.

Det udspringer dog af en god vilje. Og en oprigtig frustration over al den misinformation, der florerer.

Så "flab" kan jeg godt leve med :)
kanonkongendk skrev:Edinger:
jeg vil gerne have mulighed for at fodre den med materiale over 50Hz- Derfor mit spørgsmål om der nogle der kender den reelle opdaterings hastigheden på modellen.

Men hvis du ikke har noget reelt at byde ind med, hvorfor så den trafik snak ? Korrekt eller ukorrekt opfattelse, så tror jeg folk forstår min anmodning :)

BudZa:
Tak for linket :)
Ingen skærm kan tage imod mere end 60 Hz, så glem alt om at få "ægte" frekvenser over 50/60 Hz. Det er alt sammen noget der rimer på "frame interpolation" eller "scanning backlight". Så selvom snakken måske er lidt nedladende i visse indlæg, så skyldes det at vi ser mange lignende tråde hvor konceptet med disse frekvenser er helt misforstået.