Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
lige modtaget St60 42" købt hos komplett.
Bliver spændende at få det prøvet.
Hvad menes der med at det er godt at køre rullebjælke i et par timer efter brug hver dag ?

Hvilke rullebjælke menes der ?

Er der ellers andet relevant i starten.
Husker noget med dynamisk. Skal det være slået til eller ej ?
Af Hjarsen
Tror ikke du skal bekymre dig så meget. Har selv en 55st60y... Lige siden jeg fik den for 3 måneder siden, har jeg set alt muligt.. inklusiv tour de france en hel dag.. Der har ikke været noget ballade overhovedet..

Bare giv den gas. :)
Af Supergris
Du skal for alt i verden ikke bruge billedindstillingen "Dynamisk". Det giver det mest kunstige og forskruede billede, du kan få, samtidig bruger det mest strøm og giver størst chance for burn-in.
Alligevel er der mange i de danske hjem, der bruger det, da det ser mest imponerende ud. Jeg prøvede, at justere lidt på en kammerats skærm en gang, hvor han ville imponere mig med hvor godt billedet var ved blu ray.
Jeg syntes det så ganske forfærdeligt ud, hvor alle skuespillerne lignede indianere, så røde var de i huden, men han mente nu, at der var en grund til, at de havde lavet den indstilling, så det skulle jeg ikke pille ved, selv om jeg prøvede at forklare ham, at det udelukkende er lavet for at imponere, når den står i et oplyst butikslokale, ved siden af en masse andre tv, der også er skruet helt op i kontrast, farver mm..
Af pinoh
Billedet står på true Cinema. Hvor jeg skruede lidt ned for kontrasten
Normalt er også ok.
Men dynamisk er forfærdelig