Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige bestilt denne skærm hos Pc-Netto. Den gamle model af denne skærm skulle de have ca. 4900,- for, så prisen virker ok for 20'' widescreen med as-ips panel.

Der er ikke så mange forhandlere der har denne skærm, så jeg håber at der er nogen der kan bruge denne info. :)
Af Toranaga
Jeg vil gerne have panel-typen, men gider ikke den blanke overflade.
Men synes bare skærmen tiltaler mig på næsten alle andre punkter. Spørgsmålet er, om overfladen er nok til, at jeg skal vælge en anden skærm.
Næ... en S-IPS 22" 4 MS 1920 x 1200, understøttende fuld HD 1080p med 1:1 pixelmapping uden blank overflade, så var vi kørende. Lanceres garanteret måneden efter jeg har købt hvad end jeg nu bestemmer mig for.
Af Emaguina
Så fik jeg skærmen for et par dage siden.

Har bare sat den op og ikke justeret en eneste ting endnu. Det skal lige nævnes at min gamle skærm ver en 15" lcd fra '98 til den nette sum af 12-20K(dengang) Fik den gennem firma pc-ordningen (dengang staten næsten betalte det hele :D )

Farver og billed er super skarpe, vores feriebilleder ser meget bedre ud end før og flere gange bedre end på fotopapir. Skærmen giver meget genskin når den er slukket, fruen kan næsten sætte hår op foran den :D .
Men genskinnet er helt væk når skærmen er tændt. Sidder i et lyst rum, men har ikke haft solen fremme og skinne på den endnu.

Min kones arb. pc står lige ved siden af (17" dell) og den er meget mat i farverne iforhold til denne. Tror at den antireflect coating eller hvad det hedder på de fleste lcd gør farverne mere matte og uskarpe, men må sige at det her opticlear virker. Vil heller rulle gardinerne ned og så have et ordentlig billed.

Jeg har ikke de hurtigste øjne, men jeg kan virkelig se forskel på opdateringshastigheden iforhold til dell'en og min gamle skærm (paneltype ukendt, men opgivet til mindre end 25ms)

Har ikke fundet nogen pixelfejl eller backlight bleeding. . . .. men har ikke kigget nøje efter endnu.

God weekend
Af Emaguina
#5 Jo det er denne skærm.

Måske har de den hos SHG.dk, men jeg tror at det er en fejl. De har skrevet her og det er 19" der er tale om. Men prøv at kontakte dem.

Kan ikke få linket til at virke, men det er produkt nr. 2016042, NEC - 20.1” MultiSync 90GX2, 4ms, Black/Silver til 3295,-.

Update:

Hvis jeg drejer skærmen så vinduet er lige bag skærmen, så kan man godt se genskinnet. Dog mest ved mørke billeder. Men mig genere det ikke synderligt.