Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassito
Jeg sidder i lidt af et dilemma.
skal til at skifte den gamle 17" CRT-skærm ud med med en LCD.
skærmen skal være "multi-purpose" idet den både skal bruges til gaming (primært FPS) og til at se Tv - via et tv-kort i pc'en.
Størrelsen er ret vigitg da der skal ses tv op til 3.5 meter fra skærmen og
prisen skal helst ligge omkring de 3000 til 3500 kr. <-- hader SU :(
udfra dette har jeg fundet frem til to "kandidater"

Viewsonic VX2025wm - 20"
Viewsonic VX2235wm - 22"
I denne forbindelse har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med at svare på:

Ved at der er forreskel på paneltypen i de to, men er det noget en førstegangskøber som mig overhovedet vil lægge mærke til?

er 20" - Efter jeres mening - for lidt ved 3.5m?
er 22"? :((

Hvis i har forslag til andre skærme som passer til mit behov må i også meget gerne poste dem her!

På forhånd tak - Lassito OUT!
Af Mokkat
det er nok en tilvændingssag, jeg har selv en gammel 15" samsung tft med indbygget tv, og den har jeg det fint med, osse på den afstand.
Min største irritation over den er dog at når jeg ligger i sengen og ser tv, bliver billedet meget mørkt da skærmen har TN panel og derfor har dårlige betragtningsvinkler.
Alle 22" skærme har TN panel, så jeg står valget imellem de to viewsonic skærme du har set på, vil jeg stærkt råde dig til at købe VX2025wm, da den har p-mva panel. Så får du langt bedre betragtningsvinkler samt lidt bedre farver, især sort er langt bedre.