Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LauraJensen
Hej flatpanels.

Jeg søger et nyt tv til stuen.
Jeg har fundet frem til at det skal være et LED fjernsyn, ca 46 - 50.
Mit budget ligger på max 6000, håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig :).
Af PeterD
Da du nu, som navnet antyder, er pige/kvinde vil man(d) gerne hjælpe :) ....

Nå, nok romantik herfra.. ;)

Hvis du ikke har et specifik behov for at det SKAL være LED kan du med sikkerhed finde plasma i prisklassen, som kommer ud med et synligt bedre billede end et LED i den størrelse...

Selvfølgelig kan du købe LED fordi det "burde" spare lidt strøm, men billedet ER SÅ MEGET BEDRE I DEN STØRRELSE, hvis du vælger en plasmaskærm. Men igen, så er prisen en anden...

Et råd kunne være at gå lidt ned i skærmstørrelse og få mere (billed)kvalitet for pengene til en 6000 kr...f.eks. med denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388

Ellers er vi over i noget Samsung, f.eks. 46" 5705 til 6000 kr. eller måske Philips 47 PFL 4007T til samme pris hos komplett.dk..

3 LED skærme som, desværre er over dit budget, men som kan anbefales er LG 47LM620T eller Samsung's 46ES5705 og så, måske den mest anbefalesværdige: Panasonic ET5Y.

Men igen. Så er vi over i andre prisklasser..Desværre.
Af PeterD
Du skriver bare hvis du vil fortælle hvad det er blevet til... :)
Af torsten-k
Jeg vil anbefale dig at besøge din lokale elektronikforhandler, f.eks. el-giganten. Se hvad de har i sortiment og se billedet på skærmene med egne øjne. En ting er specifikationer, noget andet er hvordan det ser ud i virkeligheden, og hvad du synes er bedst/pænest kan kun du bedømme.

Du skal naturligvis forsøge at gå efter et af deres knaldtilbud, og så må du gerne bede dem om at slå over på tv2 eller lignende, så du ikke står og ser på en super skarp bluray film.

Du kan naturligvis også købe dit tv på nettet, men jeg vil nu stadig anbefale dig, at se tv'et live.
Af PeterD
Bestemt.

Jeg vil også råde Laura til at gå ned i Expert eller Elgiganten (Nok dem der har de billigste priser sammen med Komplett.dk) og se tvet, men desværre er det sådan at man sjældent kan bedømme billedekvaliteten i butikken..De fleste af de udstillede tv kører vel på samme kabelstik, så kvaliteten af signalet er knap så godt som derhjemme..

Ikke for at tage noget fra sælgerne, men, hvis de kan slippe afsted med det, sælger de helst det tv som de får mest avance på...og 6000 kr. er også penge...
Af THM
Jeg vil også se det selv i en butik.
Men man kan dog ikke rigtig vurdere billedet i en butik
Af DavidHimself
Du kan nemmere vurdere TV'et i en butik, selv om det ikke er helt retvisende.

Går du en tur i Expert eller Elgiganten - så lydt ikke for meget på sælgerne ;) de har ofte lidt andre motiver end nødvendigvis at give dig det rigtige! :)
Af torsten-k
DavidHimself skrev:Går du en tur i Expert eller Elgiganten - så lydt ikke for meget på sælgerne ;) de har ofte lidt andre motiver end nødvendigvis at give dig det rigtige! :)
Ja, lige på det punkt kan det faktisk være bedre at gå i Bilka eller Føtex, de få nemlig ikke provision af deres salg og deres produktkendskab er stortset det samme som du finder i Elgiganten - især hvis du får fat i en elev eller uddannet salgsassistent, de er på nøjagtig de samme produktkendskabskurser, som man kender fra Elgiganten.
Af DavidHimself
torsten-k skrev:...de er på nøjagtig de samme produktkendskabskurser, som man kender fra Elgiganten.
Disse kurser er åbenbart mangelfulde :) i min tid i butik, kom man ikke på kursus... jeg tror faktisk heller ikke det er tilfældet idag - ellers høre sælgerne bare ikke godt nok efter. Det er ekstremt sjældent at jeg møder butikspersonale der ved nok om det de sælger - 95% læser blot på skiltet, og kan ikke svare på almindelige spørgsmål.
Der har jeg paradoksalt nok oplevet VÆSENTLIG mere viden, ekspertise og god vejledning fra netbutikker. Jeg har 2-3 side jeg altid vender tilbage til fordi jeg ved at de kan svare på de ting jeg spørger om, hvis jeg ikke lige selv gider finde svaret, og de i øvrigt altid har givet mig god service. Tesen er dog ofte det omvendte; servicen er bedre i de fysiske butikker.
Jeg handler altid på nettet - med undtagelse af dagligvare, som er det eneste jeg henter i f.eks Bilka ;)
Af teknikeren09
til info har jeg arbejdet i bilka, og en ven arbejder i elgiganten.
i elgiganten, er de på mange forskellige kurser, deriblandt også kundeservice. de bliver trænet og pisket med at de SKAL SÆLGE EFTER KUNDENS BEHOV. så de MÅ ikke tage røven på nogle, fordi de er avance sultne... i bilka, fik vi ingen kurser eller andre større forklaring om tingene, vi gik nemlig rundt med kunderne ved hver tv, og tjekkede skiltene, og matchede, ligesom man gør på nettet.. jeg efterspurgte kurser.. men de har kun sådan nogle online kurser man kan ta derhjemme.. jeg vil uden tøven sige at elgiganten går meget mere op i kundeservice end bilka gør.

hvis folk har haft en fornemmelse af at en sælger har oversolgt. så har det været en elendig sælger, der ikke burde arbejde der. eller fordi man ikke selv kan sige nej, hvis sælgeren spørg ind.

det ikke for at nedsige nogen af jer. men sælgerne i elgiganten ved godt hvad de laver, idet at deres firma bruger mange mange mange penge på deres ansatte og få dem trænet og smide dem på messer.

jeg siger det bare..
Af DavidHimself
@ Teknikeren
Det du skriver, er bestemt ikke min oplevelse, og det er heller ikke det jeg hører. Men det er dog rart, at Mutanten prøver at opdrage deres sælgere efter bedste evne, hvis det er sandt.
Af teknikeren09
jeg vil da sige og give ret i, at det værste er virkelig, at en sælger tænker avance istedet for ens behov. men det er dem som ødelægger elgiganten..

og der er jo kun en vej frem for dem. de må træne deres sælgere i at sælge efter behov.
Af PeterD
Avance eller ikke avance.....hmmm.

..Men vi kan godt blive enige om at Elgigantens sælgere MEGET GERNE vil sælge et LG eller Samsung end et europæisk/japansk produkt...

Bilka tja..Der køber jeg mine dagligvare hvis jeg lige er i nærheden...Ellers foretrækker jeg Aldi, Lidl og Netto..Hvorfor: Fordi de er billigere...

I Bilka er der forresten 5 Mathilde cacaomælk til 30 kr. Bacon til 6 kr.
Lidl har forårsruller (dem der passer til en friture) til 15 kr. Ligeledes til 15 kr. en pizza, og Toms Skildpadder til 15 kr. (Men kun 3 stk..) mens Fakta egenlig kun er god for 10 Toms miniskildpadder til 18 kr..

Gad vide om Laura er skræmt væk....