Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Som overskriften lyder, står vi og skal have et nyt tv til stuen. Vi sidder cirka 2,5 - 3 meter væk fra tv'et, og er blevet enige om, at 40" må være nogenlunde passende. Vi sidder i en stue, hvor der er et forholdsvist stort lysindfald (vinduet er ca. i en 90 graders vinkel i forhold til tv'et).

Jeg er en smule fortabt i den jungle af fjernsyn, der er derude, så vil høre, om der sidder nogle med et stort kendskab, som kan hjælpe mig på vej.

Har kigget lidt på dette, men har ingen idé, om det er et godt køb:
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue ... 1959p.html

Jeg hælder nok mest til LED, da jeg ikke orker problemer med burn-in med plasma, som jeg har læst lidt om her på forummet. Dog ikke så slemt, at jeg ikke kan "omvendes" af det rigtige tilbud :)

På forhånd tak

MVH

Kenneth
Af J.H.
Når lyset kommer ind fra 90 grader er det ikke nødvendigvis et problem i forhold til plasma og mht til retention er det mere undtagelsen end regelen. Nogle få forholdsregler er nok til at i aldrig kommer til at opleve det.
Aldrig er et stort ord for selvfølgelig kan man være uheldig....men det kan man også med mange lcd/led skærme!
Til den afstand ville jeg klart gå efter minimum en 46"....absolut ikke mindre!

Start med købsanbefalinger her på siden, der kunne i måske finde en kandidat indefor budget...eller spare 700,- mere op og køb en Panasonic TX-P50ST50Y.

Jeg personligt valgte hellere en Sony end Samsung.