Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MojoDK
Hejsa,

Nu har jeg opgivet at finde ud af det - og har brug for jeres hjælp.

På mit Panasonic TX-P65VT50 flimerer billedet, når der er noget gult eller hvidt (ensartet).

Hvad kan det skyldes?

Takker.
Af Mysen
At skærmen kun er gul eller hvid i en brøkdel af den tændte tid. Resten af tiden er den sort.

Det er ikke alle, der kan se det, men sådan fungerer en plasmaskærm altså, og hvis det generer dig, er det måske ikke optimalt for dig med plasma.
Af MojoDK
Mysen skrev:At skærmen kun er gul eller hvid i en brøkdel af den tændte tid. Resten af tiden er den sort.

Det er ikke alle, der kan se det, men sådan fungerer en plasmaskærm altså, og hvis det generer dig, er det måske ikke optimalt for dig med plasma.
Min 42" Panasonic TH-42PZ70E, blinker ikke på samme måde. Det minder mig mest om den gang vi havde 50Hz billederør.
Af THM
lg's og samsungs plasma flimrer heller ikke på den måde...

men den omtalte flimmer tåler altså ikke helt sammenligning med 50hz billedrør... men i nogle scener kan det være et irritationsmoment...
Af MojoDK
THM skrev:lg's og samsungs plasma flimrer heller ikke på den måde...

men den omtalte flimmer tåler altså ikke helt sammenligning med 50hz billedrør... men i nogle scener kan det være et irritationsmoment...
... og der er ikke noget man kan gøre ved det? :)
Af THM
MojoDK skrev:
THM skrev:lg's og samsungs plasma flimrer heller ikke på den måde...

... og der er ikke noget man kan gøre ved det? :)
nej ikke rigtigt desværre.
du kan prøve at lege lidt med ifc indstillingerne da det kan ændre opdateringsfrekvensen.
max=60hz
de andre indstillinger 100/96hz

i en butik syntes jeg vt30 flimrede mindre ved ifc på max(underligt nok), hvilket dog medfører andre ulemper... det er dog en oplevelse jeg ikke har på mit eget g20, så jeg skal ikke afvise jeg fejlvurderede i butikken