Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rcoor
Godaften her på flatpanels

Jeg søger for et fladskærms tv på 40-42" (ikke meget større og slet ikke mindre) og det må have en maks pris på 5000,-

Jeg skal bruge det til gaming på playstation, men også film og serier, som også foregår igennem ps3/computer. Jeg har kigget rundt, men jeg synes det er ekstremt svært at vælge det ene over det andet. Jeg kan også godt lide at det er æstetisk pænt - men de alle sammen har efterhånden nogenlunde pæne tynde kanter.

Jeg er typen der godt kunne lade skærmen stå eller falde i søvn foran den, så plasma er nok ikke en god ide, hvis den står stille på ps3'en (en tanke).

Jeg tænker at det ville være en god idé med noget over 100hz og en lav responstid. Jeg har kigget på dette her:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue40es5505

Er det noget jeg kunne blive helt tilfreds med?

Jeg er mere en åben for forslag.

På forhånd mange tak for hjælpen!
Af DavidHimself
Glem alt om 100Hz, den funktioner fortæller lige så meget om billedkvalitet, som farven på foden :)
Den skal for det mest slåes fra når der skal spilles, ses film osv.
Mange af de forskellige funktioner der findes, er skabt for at "redde" dårlige signaler, og ødelægger ALT hvad der er godt fra kilden!

Til de 5.000 kan du sagtens få større TV der, kan klare opgaven - og du vil næsten 100% sikkert på sigt blive glad for de ekstra tommer... men selv sagt, hvis det er pladsmangel der gør det og ikke din egen præference, så er det jo bare sådan! Men ellers er det et OK TV du linker :)
Brugeravatar
Af edinger
rcoor skrev:Jeg har kigget rundt, men jeg synes det er ekstremt svært at vælge det ene over det andet [.....] Er det noget jeg kunne blive helt tilfreds med?
Ja, det er en vanskelig beslutning. Men ikke desto mindre en beslutning, som kun _du_ kan træffe.

Der findes masser af gode fokusartikler og tråde med samme emne, som du kan lade dig inspirere af.

Ellers meget enig i DavidHimself's betragtninger.
Af rcoor
Haha, nej det er ikke helt let!

Men jeg kigger lidt mere rundt og læser noget mere ;-)

Mange tak for svarene!