Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal have nyt fjernsyn og har kigget på LG LM670. Har fundet det til en pris der er LANGT under den danske i Tyskland - men kan det give problemer, at tv'et er tysk, f.eks med smart TV og kanaler?

Har søgt men har ikke kunne finde svar, da der bliver sagt for og i mod begge dele.

Mvh
Af Chaui
Det kan være du ikke vil være i stand til og vælge Danmark som land og du derfor får bøvl med at finde kanaler. Havde et sådan problem efter samsung værkstedet satte et panel i min gamle skærm der ikke havde Danmark som valg, men alle nabolandene var der.

Derudover så er der ingen nordisk Garanti, så skærmen skal jo til Tyskland for at repareres.
Af PhDream
Der er en lignende tråd om køb af LG tv i Belgien. Der finder du svaret på dine spørgsmål.
har selv et par tyske modeller fra LG, og selvom man ikke får service menu skiftet, så fungerer DVBT delen helt fint, der er dog ingen DVBT2 på de skærme i Tyskland da denne standard ikke er så udbredt dernede endnu / slet ikke.

derimod kan du få DVBC2 hvis du er heldig ;) (tvivler dog).

til dvbt signalet fungerer den fint. kabeltv burde være ok, som anden tråd forklarer så kan du risikere at skulel manuelt indtaste frekvenserne,.

garantien ligger i Tyskland, så den skal derned hvis du føler den skal ordnes.
Af Coolsmarti
Ja, prisen på de LG modeller er noget lavere i Tyskland.

Selv købte jeg for en 4 års tid siden, et Panasonic TV i Tyskland, det gik i stykker, men blev repareret uden problemer i DK grundet EU garanti. Kender dog ikke LG's regler på det punkt.
Af Nikkelsen
Tak for svar! Det er her jeg vil købe: http://www.my-solution.de/index.php?sho ... ails=15232#

Umiddelbart kan jeg se det ikke har DVB-T2 eller DVB-C2 tuner. Hvad betyder det i praksis, at jeg ikke kan se HD kanaler over antenne? Desuden kan jeg ikke finde ud af om det er muligt at få skandinaviske menuer, eller det skal fixes gennem service menu.
Af malkekoen
Du skal være MEGET opmærksom på netop de engelske modeller. Mange af dem har tunere til deres Freeview system (tror jeg nok, det hedder). Du bliver nok nødt til at skrive/ringe til dem og høre dem ad.

Fandt selv et LG LW980T på tilbud i England, men det kunne IKKE bruges i DK (manglede Både DVB-T2 og DVB-C tuner). Men LW980S modellen, som vi var nogle stykker, der købte sammen i Belgien, har de ønskede tunere, både DVB-T2 og DVB-C/DVB-C2. Og det fungerer upåklageligt. Vi kunne finde de danske kanaler (via DVB-C) uden at pille ved servicemenuen.

Og som lgowner skriver: Læs denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=26335

Kort sagt, så skal evt. reklamationer gå gennem den butik, du køber hos. Men får du udfyldt og stemplet LG-garantipapirerne hos butikken i forbindelse med køb, har LG en Europagaranti, som dækker ALLE EU lande. Kontakt evt. LG i Tyskland/Belgien og hør nærmere.
Af Nikkelsen
Jeg kontaktede firmaet og de bekræftede at der er skandinaviske menuer samt DVB-T2 tuner - så det er hermed bestilt. Jeg får ikke brug for DVB-C tuner, så har ikke undersøgt det.
Samlet pris: 7600 inkl. levering + en gratis LG BP620 blu ray afspiller, hvilket må siges og være godt i forhold til de 8900 jeg kunne presse dem ned i, i elgiganten.

Ellers et super lækkert fjernsyn i har hentet i Belgien og til en super pris... Der er mange penge og spare i udlandet!
Af reslfj
Nikkelsen skrev:...- så det er hermed bestilt.

Ellers et super lækkert fjernsyn i har hentet i Belgien og til en super pris... Der er mange penge og spare i udlandet!
Vi glæder os til at høre, når det kommer og du har installeret det.

Lars :)
Af madsbruun
Fungerede alt som det skulle?

Jeg skal selv til Berlin i weekenden, og overvejer at smutte i Saturn og tage et LG 42LM669 med hjem. Der er tilsyneladende små 3000 kr. at spare...

Mvh Mads