Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nero
Hei alle.. 9606 i 52" er kommet innenfor døren min og jeg lurer på om noen vet om noen kalibrerings innstillinger på nettet? jeg har vanskelig med å finne noen:( Jeg har mistanke om at jeg ikke har særlig bra med shadow detail i mine nåværende innstillinger.. spesielt nysgjerrig er jeg på hva local dimming innstillingen skal stå på, man kan velge mellom, av, standard, best effekt og best bilde! alle de øvrige "forbedringskretser" er slått av! og lys og kontrast er justert mest mulig naturlig.. men fortsatt føler jeg at det er et litt for digitalt preg på bildet, spesielt på sd! takk for alle eventuelle svar:)
Af JesperKeller
Tillykke med din nye fantastiske skærm! Må jeg spørge hvor meget du har måtte give for den? :D

Hvad angår indstillinger, tror jeg med fordel sagtens du kan følge guiden for Philips 7000 series, da nogle af de funktioner som 9000series har, også er til at finde på 7000 series.

Er du tilfreds med skærmen indtil videre? :D

Venlig hilsen
Jesper Keller
Af Nero
JesperKeller skrev:Tillykke med din nye fantastiske skærm! Må jeg spørge hvor meget du har måtte give for den? :D

Hvad angår indstillinger, tror jeg med fordel sagtens du kan følge guiden for Philips 7000 series, da nogle af de funktioner som 9000series har, også er til at finde på 7000 series.

Er du tilfreds med skærmen indtil videre? :D

Venlig hilsen
Jesper Keller
Takker så meget:) jeg ble 24.000 norske kr fattigere :s men fikk heldigvis med 2 3d briller med dual play funksjonalitet 8)

takk for tipset, jeg skal se om noen av innstillingene fra 7000 testen kan brukes:)

Skjermen er helt klart i toppsjiktet.. matt panel uten nevneverdig refleksjoner,
veldig lite glorier fra local dimming systemet
kullsort panel med ekstrem kontrast..

Jeg tror jeg er tilfreds, det eneste er at bildet kunne vært ennå mer naturlig, ennå litt mer som plasma uten plasma svakhetene, men jeg er redd jeg ønsker meg det uoppnåelige 8) Jeg hadde en VT30 tidliger som ikke kunne måles med denne i forhold til refleksjoner, lystyrke på dagtid, sortnivå, 3d med lys i stuen på, og spill battlefield i 6 timer i strekk uten å tenke på image retention/burn in 8)

VT30 ble returnert pga for meget støy, men maktet altså å fremstille et litt mer naturlig bilde.. men misforstå meg ikke, philips 9606 er en svært imponerende skjerm :p Nå skal den testes for alt den kan, de 30 dagers returett fra elkjøp er nede i 28 nå;) hehe.. takk for hyggelig svar Jesper Keller:)
Af Nero
Nå har jeg fått vite at elkjøp har fått inn LG LW980 på lager, så da står ikke philipsen så trygt allikevel.. hehe.. passiv 3d, med den enkeltheten som følger med er fristende.. men uansett så er det plasma eller local dimming som gjelder.. edge led har jeg forkastet! simpelten for dårlig..