Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af georgewchubby
Jeg skal til at flytte hjemmefra og derfor skal jeg også ud og have mig et tv. Jeg er på helt bar bund på området, så jeg håber på lidt hjælp herinde.
TV'et skal hovedsageligt bruges til at se sport på og på at se film og tv fra min computer og det vil blive placeret maks 4.55 meter fra min sofa.

Jeg har kigget lidt på disse to:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637913
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632141

Er de noget som I ville anbefale?

Mvh
GeorgeWChubby
Brugeravatar
Af edinger
Flatpanels har lavet en udmærket anbefalingsliste. Hva' med lige at ta' et kig dér og se, om du kan blive inspireret? :)
Af DavidHimself
Her er jeg enig i edingers standard svar som bliver giver til alle der søger svar her inde ;)

Jeg mener at når nu man er i gang med at svare kan man lige så godt komme med sin ærlige mening!

De ligger ikke langt fra hinanden, men så vidt jeg kan se klare pana'en sig bedre i tests, mht bl.a. sort niveau! :)
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Her er jeg enig i edingers standard svar som bliver giver til alle der søger svar her inde ;)
Dog denne gang suppleret med en smiley. Man vil jo nødig fremstå som en sur gammel mand, når man blot forsøger at lede folk den rette vej og hverken er sur eller gammel ;)
Af DavidHimself
edinger skrev:Dog denne gang suppleret med en smiley. Man vil jo nødig fremstå som en sur gammel mand, når man blot forsøger at lede folk den rette vej og hverken er sur eller gammel ;)
Som sagt, så er jeg enig i dit svar i denne omgang :) men nu kom georgewchubby med 2 forslag her, så kunne man supplere med 2 linjer om hans valg!
Af georgewchubby
Jeg takker for hjælpen. Jeg vil selvfølgelig kigge anbefalingslisten igennem, men det er godt at vide med de to jeg linkede til.
Af georgewchubby
Jeg tillader mig lige at stille nogle flere spørgsmål.
Jeg har brugt lidt tid på at undersøge tv-verdenen og jeg er efterhånden kommet frem til at et plasma tv er det jeg vil have. Jeg har godt nok en ven som kigger på mig som om jeg er sindsyg når jeg siger at jeg vil have et plasma fremfor et LCD, men ud fra det jeg har læst er burn-in ikke så stort et problem hvis man bare er forsigtig.
Er det noget man kan nikke genkendende til herinde?

Jeg har kigget på anbefalingslisten og den virker lidt for dyr til mig. Jeg tror desværre ikke at jeg kan gå over kr. 5000.
Er der noget særligt I ville anbefale i denne prisklasse?

DavidHimself nævnte at Panasonic tv'et generelt klarer sig bedre i tests, men er forskellen specielt stor? Jeg synes nemlig at designet på Samsung tv'et er meget fedt.

Tak for hjælpen.
Af rkc
Hvis man er opmærksom på de få svagheder plasma tv har, er det ikke noget problem,og du for rigtig meget tv for pengene,

ang.de to du foreslår ville jeg vælge samsung,
som for fine ord med på vejen hvis du googler review på den amerikanske model som heder pn51 i stedet ps51
Af georgewchubby
Tak for hjælpen rkc. Det hjalp med det amerikanske model nr.