Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hurra nu skal der meget snart købes tv, men så er det dilemaet opstår.

Der er under ingen omstændigheder plads til 50", men 46" kan lige gå an (det skal hænge i et hjørne hvor den ene væg er en skillevæg på 105cm, så tv'et på 46" kan være der på skrå).

Umiddelbart ville jeg helst have VT30 i 46", men det findes ikke :( Derfor kigger jeg lidt på Samsungs D8005 /D7005 (som 8 bare en anden ramme?) i 46".

Jeg kan godt lide Sony's monolith design, men jeg synes godt nok priserne er voldsomme på de fleste modeller. Findes der en lidt ældre god model der er god?

Så, er 42" pana at foretrække frem for 46" Samsung eller Sony HX-et-eller-andet? (Does size matter? :p )
Af Maestroelite
Hvad med 46GT30?

Når nu du har mest lyst til at købe et Panasonic.
Af telum
mjae joe godt bud og jeg har tænkt over det, men der er jeg alligevel lidt for design-orienteret, selvom jeg dog ikke har set den live..
Af telum
Slet ingen anbefalinger af en ældre generation Sony eller andre 46" skærme?

Kan forskellen på 42" til 46" retfærdiggøre et lidt dårligere billede efter jeres vurdering? (jeg har prøvet applet'en, men det er lidt noget andet hjemme i stuen).
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du alligevel havde budgetteret med VT30, synes jeg da, at du skal ta' et kig på lillebroderen, GT30, som Maestroelite foreslår.

Med tanke på det kvantespring, de har foretaget i år, er der nok nogle ingeniører hos Panasonic, som ville blive fornærmede, hvis man fravalgte mærket med reference til designet ;)

Alternative modeller i samme prisklasse kunne være Sharp LC46LE824E (test) eller Sony KDL-46HX800 (test).
Af Maestroelite
Telum jeg synes du skulle tage ud og kigge på GT30 inden du udelukker den.
Den er måske ikke helt så pæn som VT30, men den er heller ikke grim 8)
Af telum
Jeg vil da helt sikkert ind og se GT30 for at se dens design. Tak for de andre forslag også, men Sharp er ikke lige mig og HX800 mangler det lækre design der i hvert fald som minimum skal til for at jeg vælger et ældre tv.
edinger skrev:Med tanke på det kvantespring, de har foretaget i år, er der nok nogle ingeniører hos Panasonic, som ville blive fornærmede, hvis man fravalgte mærket med reference til designet ;)
Så tror jeg ingeniørerne hos panasonic generelt er meget fornærmede, da det nærmest har været det eneste argument imod deres skærme de sidste mange år :p Jeg har heller ikke læst om kvantespring i nogen af testene...
Af telum
Så fik jeg set de forskellige modeller lidt an.

Samsung D8005 (LED): lidt for bling-bling med den sølv-ramme til mig - håber D7005 er lidt mere anonym.

Pana GT30: pænere end frygtet og samtid vist ca. ligeså tynd som VT30.

Sony-butikken havde 2 interessante tv.

HX820: lækreste design, 12.999,- i 46", edge LED
HX900: en anelse tykkere og en ældre model, men backlit LED og local dimming. Også 12.999,- i 46".

Jeg går ud fra HX900 er det bedste af de to til trods for, at den er lidt ældre? Hvordan er den i forhold til D8005/D7005?

Pt. er der følgende tv i spil:
Samsung D7005 (10.500,-)
Panasonic GT30(10.500,-)
Sony HX900 (12.999,-)

Den prisforskel der er gør ikke den store forskel.
Af THM
vil mene gt30 er bedst på det meste kildemateriale... samtidig er plasma den mest naturlige overgang fra crt til fladskærm
Brugeravatar
Af edinger
Den største anke mod Sony har hidtil været prisen. Da dét dog ikke lader til at bekymre dig – og når du samtidig tydeligvis er ganske forelsket i Sony ;) – synes jeg da, at du skal vælge HX900.
Af telum
Jeg er bestemt ikke forelsket i Sony, jeg kan bare godt lide deres design og har hidtil været glad for deres menuer ( og tekst-tv, hurtig tuner osv), men jeg tror da også GT30 performer bedre på ren billed-kvalitet.

Mht. prisen er 13k vs. 11k. er ikke det der skal afgøre det for mig.

Dilemmaer dilemmaer :s

Så HX900 er under alle omstændigheder bedre end HX820?
Af THM
ærgeligt du ikk har plads til over 50" sony center har tilbud på 52" hx900 til godt 11.111kr... men mon ikk en 46" kan forhandles ned i pris

kanalskift og lignende sku dog ikk være det hurtigste på deres 2010 modeller...
Af telum
God information at have når der skal forhandles - tak for det!

Også det med kanal-skift, det må jeg lige prøve at se ved selvsyn.

Hvis jeg havde plads til 50" ville jeg tage VT30, men livet skal ikke være Let ;)
Af T.E.Larsen
Noget nyt her?

Skal selv kigge i weekenden