Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af johnia
Hej, har søgt længe efter et nyt LED fjernsyn.
Har været inde på pricerunner og sætte mine kriterier, og fandt ca 40 modeller at vælge imellem. :(
Fruen i huset har lagt Veto, at det skulle være LED pga strømforbruget

Har omsider fundet frem til et Sony ex720-723-725 55"
Hvad er forskellen på disse 3 fladskærme?

Findes der bedre alternativer i prisklassen

Vores stue er 35m3 og vi sidder ca 4,5 meter væk, alle mure er hvide og der er store vinduespartier fra syd, vest, samt små vinduer fra øst, så der er en del lysindfald.

3D må gerne være godt, men er ikke det vi ligger mest vægt på.

Skal bruges primært til alm. tv programmer og 2D film.
Af Mysen
EX720 er ikke et dumt valg. Især ikke efter prisdroppet den seneste uge. De forskellige numre, du ser, drejer sig om forskellige tuners i tv'et:
Varianter med enten DVB-S2 tuner (til parabol) eller DVB-T2 tuner (til næste generation antenne) lanceres også Sony fladskærme der ender på 3 i modelnavnet er med DVB-S2 tuner. Sony fladskærme der ender på 5 i modelnavnet er med DVB-T2 tuner.
(fra artiklen om Sonymodellernes ankomst.)

Jeg ville nok også overveje UE55D6505 fra Samsung. Det er et, efter min mening, smukt designet tv, og sortniveauet i dagstimer er der ikke rigtig nogen andre, der kan konkurrere med. Vinduer direkte afspejlet i både ex720 og d6505 vil ødelægge tv-oplevelsen, mens D6505 nok lider mest af de to. Hvis I kan undgå direkte lys i skærmen, så er D6505 som sagt bedst til at bevare en god kontrast.

55" passer iøvrigt fint i jeres stue ;)
Af DavidHimself
55" er der ingen problemer med i jeres stue :) når det så er sagt ville jeg nok også se mod 6505'eren. Sort niveauet er fantastisk og design er utroligt lækkert... og handles vel omkring 13700, så den ligger i hvert fald inden for budgettet! :)
Af johnia
tusind tak for saglige og hurtige svar :)

Det billigste jeg kan finde er 11300 for sony ex720 og 14000 for Samsung.
Er samsung 2700kr mere værd?

lidt mærkeligt at pricerunner skriver at ex720 er 50 hz, wupti.dk skriver 100hz og sony skriver 200hz ;;)

Er det en alu ramme eller glasramme, der sidder rundt samsung 6505?

Der er alt for mange fladskærme at vælge imellem :)
Af DavidHimself
Du roder i begreber nu med den sony ;) den er "kun" 100Hz - funktionen hedder rigtigt nok noget i retning af Motionflow XR 200, men den er ikke 200Hz. Det handler vist om at de laver 2 funktioner de lægger sammen, som så giver navnet. :)

Men jeg mener helt klart at 6505 er de ekstra penge værd - og når nu vi er i "hertz" universet, så er den jo 400Hz ;) !
Af johnia
Så er Samsung 55" 6505 bestilt sammen med en bdp6500
Gik ind i den lokale expert butik og efter lidt pres, så kunne de hamle op med internet butikkerne.
Så bliver det lidt nemmere, hvis der skal laves noget på garantien.

Mit nuværende fjernsyn er et 28" 50hz billedrør fra 1996, så mon ikke det bliver en anden oplevelse at se fjernsyn nu :p

takker mange gange for den saglige hjælp