Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et ca 4 år gammelt sony LCD tv (KDL40L400K) som kun har mpeg2 tuner indbygget.
Jeg vil gerne stadig kunne se tv på det når det nye signal træder i kraft, men har ladet mig fortælle at et tv med indbygget mpeg2 modtager IKKE kan modtage mpeg4 kanaler ved tilslutning af en mpeg4 boks.
Er det korrekt, eller???
Jknielsen82 skrev:Jeg har et ca 4 år gammelt sony LCD tv (KDL40L400K) som kun har mpeg2 tuner indbygget.
Jeg vil gerne stadig kunne se tv på det når det nye signal træder i kraft, men har ladet mig fortælle at et tv med indbygget mpeg2 modtager IKKE kan modtage mpeg4 kanaler ved tilslutning af en mpeg4 boks.
Er det korrekt, eller???
Du tilslutter boksen via scart eller hdmi. Om det er tv, video, dvd eller noget helt tredje der bliver sendt til fjernsynet via kablet, ved tv'et ikke.

Så tv'et modtager ikke mpeg4 via boksen, kun "billeder"
Af netfors
Nej, det er ikke korrekt?
Ser du tv med en antenne på taget? Altså med det gratis luft signal? Så skal du bare hyave en boks tv boks med DVB-T mpeg4 tuner, så kører det fint! :)
Af Kajs Bodega
Det vil jeg også lige afkræfte. Sætter du en MPEG4 box til dit fjernsyn, så kan du også fange elle MPEG4 kanalerne - hvadenten dit tv allerede har en MPEG2 tuner indbygget eller ej..

Du skal dog bare være opmærksom på om du skal bruge en DVB-T (egen antenne) MPEG4 tuner eller en DVB-C (Kabel-tv) MPEG4 tuner til dit tv..
Af Cutter
Min far's "gamle" Samsung Tv er også uden Mpeg4-tuner, så jeg er også på udkig efter den billigste dvb-t boks der kan findes,,, Hvis der er nogen der har et bud på hvor man får fat på sådan en billig fætter, så sig endelig til. :)