Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morra19
Hej Flatpanels.dk

Jeg har lige fået sådan et fint LG LE850N ind ad døren, og jeg har så forsøgt at sætte en harddisk til den, med en Blueray MKV fil på.

Video delen spiller den helt perfekt, men den vil til gengæld ikke afspille lyden. Hvilke lydformater kan fjernsynet håndtere? Jeg mener at MKV filen har DTS som lydspor.

Skal jeg ind og lave MKV filerne om til 2.0 Audio?

Mvh.

- Morten
Af Mysen
Det står i manualen et sted er jeg sikker på. Jeg tror ikke det behøver gøres til 2.0, men det er meget muligt at DTS ikke understøttes.
Af morra19
Synes ikke lige jeg kunne finde noget, men jeg kigger en ekstra gang når jeg kommer hjem.

Der er ikke nogen som har lavet en fuskerfirmware, hvor modellen også kan optage til harddisk. Funktionaliteten må jo reelt bare være noget software, da selve USB funktionen jo er integreret.
Af Michael P
MKV2VOB er der et program der hedder.
Så kører du din fil igennem der, og i settings, trykker du Always Trancecode DTS.
Den laver din lyd om til AC3 (Bruges til dolby digital etc.)
Det er ihvertfald en af de nemmeste måder, du skal vidst også sætte Always encode subtitles til. Og hvis du vil have underteksterne større kan man sætte Large Subtitles til :)

Mit LD750N gør det samme når det er DTS spor.

En ting er så bare at den ikke smider lyden ud via optisk når jeg afspiller filer via usb, men lyden er da i tvét.
Af Supergris
DERFOR køber man én media-afspiller ala WD TV Live!!!