Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Emil79
Hej.
Er billedkvaliteten ens på LE40C635 og LE40C655, eller er der sammenhæng mellem produktnumre og billedkvalitet - altså højere nummer = bedre billedkvalitet?

635'eren kan fås til kr. 5.500,-
655'eren kan fås til kr. 4.600,-

Hvis 655'eren er et bedre tv, tror jeg nemlig, jeg napper det ;-)

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Emil
Af Mysen
Nej, du får ikke bedre billedkvalitet. Man kan i de fleste tilfælde godt bruge det første ciffer til at bestemme, at et højere tal giver et bedre billede. For det næste tal i Samsungs LE serie gælder det antallet af features, som fjernsynet har såsom dlna og internet. Her har et højere tal flere features. - Som regel, selv om det vist er det samme disse to tv kan.
C655 har blank front, hvilket giver et lidt mere stilrent design og en lidt bedre kontrast. C635 er med mat skærm, hvilket giver et bedre billede i dagslys, da der ikke er den samme mængde reflektioner.
Det er en ptioriteringssag, men der er ikke nogen grund til, at de ikke koster det samme, udover at priserne hopper meget for tiden, da mange 2010 modeller er ved at være udsolgt.
Af Emil79
Tak for info - også vedr. deltaljerne omkring fronten. Det vil jeg tage med i mine overvejelser.

/ Emil

Mysen skrev:Nej, du får ikke bedre billedkvalitet. Man kan i de fleste tilfælde godt bruge det første ciffer til at bestemme, at et højere tal giver et bedre billede. For det næste tal i Samsungs LE serie gælder det antallet af features, som fjernsynet har såsom dlna og internet. Her har et højere tal flere features. - Som regel, selv om det vist er det samme disse to tv kan.
C655 har blank front, hvilket giver et lidt mere stilrent design og en lidt bedre kontrast. C635 er med mat skærm, hvilket giver et bedre billede i dagslys, da der ikke er den samme mængde reflektioner.
Det er en ptioriteringssag, men der er ikke nogen grund til, at de ikke koster det samme, udover at priserne hopper meget for tiden, da mange 2010 modeller er ved at være udsolgt.