Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheGreatGazoo
Den ovennævnte skærm er på det seneste kommet med i mine overvejlser, men synes desværre at jeg finder flere og flere tråde på nettet der omhandler diverse bugs. Den mest velkendte er nok den zone banding local dimming-funktionen medfører. Derudover har jeg læst om flere der oplever at skærmen har korte "black-outs" når de f.eks har tilsluttet en konsol. Andre brokker sig over reflektioner, men da min sidste skærm var plasma regner jeg ikke med at det er så meget anderledes end hvad jeg er vant til.

Men det kunne være rart at høre om det er noget som brugere herfra har bemærket? Takker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Local-dimming problemet er også omtalt i vores test og det vil være synligt for de fleste i visse situationer. Det kan ikke undgås når systemet kører i så grove zoneopdelinger som det gør. Det er naturligvis værst på helt mørke baggrunde, hvor der er enkelte elementer af lys på skærmen.
Af TheGreatGazoo
Jeg har selvfølgelig også læst anmeldelsen er på siden :) Men det er bare min opfattelse at omfanget af den type imperfektioner først opdages når man har haft skærmen stående derhjemmei noget tid. Men folk er selvfølgelig forskellige, så noget kan jo være deal-breaker for nogen og bagatel for andre, men det er nu alligevel altid rart med nogen mini-reviews fra ejere.