Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Da jeg er træt af at have et stort skrummel af en skærm stående på mit skrivebord, har jeg nu besluttet mig for at investere i en fladskærm. Jeg har siddet og kigget en times tid på forskellige mærker på nettet, men det er virkelig en jungle for os som ingen forstand har på det - så håber jeg kan få lidt hjælp herinde!

Jeg bruger computeren utrolig meget i mit arbejde som programmør, og sidder desuden meget på nettet - skriver mails, surfer osv. Og tekstbehandling af og til. Så altså: "kontorbrug" :) Jeg spiller en sjælden gang imellem, men en skærm der er god til spil er IKKE hvad jeg er ude efter - det er 1000 gange vigtigere for mig at den er god at sidde og programmere på osv.

Jeg er i tvivl om hvad størrelse jeg gerne vil have. Det skal ikke være under 19" - evt. større? Det er det jeg ikke helt kan finde ud af. Overvejer også at skaffe mig en skærm mere når økonomien kan bære det, så jeg arbejder ved 2 skærme. Men jeg vil meget hellere have en god kvalitets 19" end jeg vil have en 22" dårligere kvalitet - så kan jeg jo altid udvide med en ekstra skærm senere hen.

Budgettet er ca. 3000 - kan godt strække mig lidt om nødvendigt, men de 3000 er udgangspunkt.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh. Julius
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til rent kontorbrug er det ikke nødvendigt at gå helt op til de 3000 kr. hvis du kan nøjes med en 19" skærm. Prisen på disse skrues først op når skærmen skal være spilegnet.

Et bud kunne være nogen af LG's skærme med ekstern strømforsyning som derfor har en ret slank profil.

Du skal blot sørge for at skærmen har DVI indgang - herunder er der en liste over skærme på 19" med DVI til mindre end 2500 kr. Vælg en du synes om og smid dit eget bud på hvad du vil have - så kommenterer jeg gerne:
Liste over skærme på 19" med DVI til mindre end 2500 kr.