Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jake60
Hej

Jeg har besluttet mig for at skifte mit 12 år gamle Sony 29" fjernsyn ud med noget der er lidt mere teknologisk på højde med nutiden.

Nu har jeg så været lidt rundt og se på forskellige tv (jeg bor i Odense). Og det er jo nogle vildt flotte billeder der vises på de fleste af dem men det er jo klart når det er en Blu-ray der afspilles.

Til gengæld er jeg ofte ikke imponeret nå der vises et helt almindeligt digital tv signal. Billedet er uskarpt, pikseleret med mindre jeg står 5m væk. Er det skærmen, signalet eller er nye tv bare lavet til blu-ray, dvd osv?

Jeg har overvejet at købe et tv i 46" eller 50" men jeg må indrømme at jeg mest vil se alm. digital eller HD kanaler og en enkelt film i ny og næ på min DVD.

Er der noget der er bedst til det? Mit budget er på 9000-12000Kr

Har kigget på Samsungs modeller F.eks PS50C7705 men er det velegnet til alm. tv signaler?

Jeg ved det er et langt indlæg men jeg håber der er nogle af jer herinde der kan kaste lidt lys over sagen for mig.

På forhånd tak

Jakob
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Velkommen til.

Det er klart, at det er fedest at få personlig hjælp, men dit spørgsmål stilles ca. 3 gange pr. dage (med små variationer i eks. budgettet), så du bør nok kigge lidt her i forum først.

Derudover er der indtil flere links til vore egne anbefalinger af skærme (banneret og til højre i forum).
Af BetteBent
yakken skrev:Velkommen til.

Det er klart, at det er fedest at få personlig hjælp, men dit spørgsmål stilles ca. 3 gange pr. dage (med små variationer i eks. budgettet), så du bør nok kigge lidt her i forum først.

Derudover er der indtil flere links til vore egne anbefalinger af skærme (banneret og til højre i forum).
Du har fuldstændig ret, jeg tror også at nogle af de mange der efterhånden stiller spørgsmålet gør det for at være "interessante" og få opmærksomhed.. !:(
Af rkc
PS50C7707 er absolut særdeles velegnet til alm tv kanaler og film, og et rigtig godt valg,

andre gode kunne være Panasonic G20 og LG PX950 også plasma.
Af Jake60
BetteBent skrev:
yakken skrev:Velkommen til.

Du har fuldstændig ret, jeg tror også at nogle af de mange der efterhånden stiller spørgsmålet gør det for at være "interessante" og få opmærksomhed.. !:(
@BetteBent

Ja du har helt ret. Jeg stiller spørgsmålet for at være interessant og for at få opmærksomhed. Det har intet at gøre med at det er en jungle at vælge et nyt tv med det store udvalg der findes på markedet. (Hvis du skulle være i tvivl så er jeg ironisk)

Jeg troede dette var et seriøst forum men med sådan en kommentar fra BetteBent kommer jeg sgu lidt i tvivl.
Af Pede2970
Først og fremmest skal vi lige have den abe væk fra skulderen at dette forum ikke skulle være seriøst eller ville hjælpe. Det kan du være sikker på folk normalt vil. Som du kan se under BetteBent profil er Han/hun også ny på Flatpanels og skal nok også lige lære at omgangstonen skal holdes på et professionelt og ikker personligt plan. Hvis han/hun er utilfreds må der jo klages til Rasmus eller man kan holde sig væk.

Mht. dit spørgsmål vil jeg høre hvilken type antennesignal du modtager. Stofa, luftantenne, Canal Digital(parabol) eller hvad.

Jeg er den MEGA lykkelige ejer at et PS50C7705 og modtager både signal fra luften(DVB-T) og fra min Canal-Digital SD box. I begge tilfælde er billedekvaliteten ypperlig. Specielt når jeg sætter en Blue-ray skive i afspilleren.

Omkring billedekvaliteten i en forretning skal du huske at ved at præsentere dig for en Blue-ray skive viser butikken dig hvad skærmen maksimalt kan præsterer. De viser sig "dette er det vildeste du kan opnå". Når de så en gang i mellem slår over på antenne eller lign. så husk at deres signal ikke længere er dedikeret til dit TV alene men pludselig gælder alle skærmene i butikken. Desuden er signalet fra en enkelt kilde som så er splittet op i afsindig mange antal skærmen i butikken. Det kræver godt og dyrt udstyr af butikken og omhyggelighed med at vedligeholde de optimale betingelser fra et antennesignal/parabol.

Omkring PS50C7705 kan jeg blot sige. DU BLIVER IKKE SKUFFET.
Af metalgear
hej
Jeg har samme model blot i 63" udgaven. og jeg får mit tv signal fra stofa,
og det er et super billede den kan vise når jeg ser digital tv, alm.analog kan jeg ikke svare på da jeg aldrig ser det. :D