Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Nu for anden gang har vi bøvl med ovenstående fjernsyn, første gang var lige inden garanti udløb august 2009, hvor billedet forsvandt man alt lyd stadig var der uanset hvilken indgang man brugte på fjernsynet.

I perioden op til nu, er det samme sket periodevis hvor man så bare slukkede og tændte igen, så virkede det.

MEN NU kan man slukke (og tænde) så meget man lyster, og resultatet er det samme, man får det rigtige billede på skærmen i ca. 5 sekunder, hvorefter der kun er lyd (og det gælder alle indgange tv / dvd / osv)

Er der nogen der har gode tips ?
# Findes der en software opdatering ? (som jeg skal håndtere på 5 sek)
# Står jeg i en default menu (syntes jeg læste noget om det her på
dette forum)
# Reset af opsætning (det virker på pc'ere :D )
# ???

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Søren uden fjernsyn
[email protected] skrev:Hej

Nu for anden gang har vi bøvl med ovenstående fjernsyn, første gang var lige inden garanti udløb august 2009, hvor billedet forsvandt man alt lyd stadig var der uanset hvilken indgang man brugte på fjernsynet.

I perioden op til nu, er det samme sket periodevis hvor man så bare slukkede og tændte igen, så virkede det.
Der skal ikke mange teknikertimer og reservedele til, før det bedre kan betale sig at købe et nyt tv. Det er sandsynligvis lyskilden, eller elektronikken som tænder lyskilden, som fejler. Selvom det minder om lysstofrør sidder der desværre ikke en starter som bare kan skiftes.
Mine 2 (to) sidste Philips TV holdt i garantiperioden + 2 måneder før strømforsyningen stod af. Jeg får stadig kuldegysninger når nogen i min omgangskreds kommer hjem med Philips tv.