Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Prisklasse, afstand til tv, forbrugsmønster (mediecenter, film, tv, spil), prioritering af design og billedkvalitet, omfang af lysindfald i rummet

Lidt af den info, ville gøre det nemmere at komme med forslag. Tjek evt denne her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af Kralle
Vil gerne have et brugt tv hvis det kan lade sig gøre. Prisklasse omkring 2-3000. Tror godt man kan finde et godt brugt tv i den prisklasse. Eller er det forkert? Som sagt jeg ved ikke meget om det. Det skal bruges til mit anlæg. Altså til film osv.
Billedkvaliteten må gerne være i top altså full hd og det der.
Af PeterD
Desværre tror sælger meget ofte at han/hun kan få mere for et ældre tv end tilfældet er. Ser gang på gang folk som forsøger et 3 år gammelt Panasonic PX70/PX80 UDEN DVB-C for omkring 3500 og 4000 kr.

Og hvem gider det når et nyt i samme størrelse MED DVB-C fås til ca. samme pris +500 kr... :D

Da mange brugere af dette forum er VILDE med skærme kan du måske være heldig her, men hvis du forventer ikke at du kan få full HD for 3000kr er du helt ude i skoven. Der skal du op i G20' klassen. til omkring 6000kr.

Desuden vinder du praktisk talt INTET ved et full HD tv. Men det er god markedsføring.

Vil råde dig til at surfe lidt rundt på siden her. Der er masser af nyttig viden. Både for nybegyndere og erfarne skærmelskere.
Af Mysen
Efter min mening får du kun skrammel for 2-3000 kroner. Men du kan jo tjekke dba.dk og så vende tilbage med et tilbud, der lyder interessant. Herinde skulle der nok være nogen, der kender billedkvaliteten på alle 2-3 år gamle fjernsyn fra de store mærker.

Men gør dig selv den tjeneste og brug google til at finde ud af, om den har de tunere, du skal bruge inden. DVB-T til tagantenne. DVB-C til kabel.

Og ignorer specifikationer som 100hz og full-hd. Det er absolut ikke de vigtigste ting på et tv til denne pris.
Af Steen Bay
Kralle skrev:Vil gerne have et brugt tv hvis det kan lade sig gøre. Prisklasse omkring 2-3000. Tror godt man kan finde et godt brugt tv i den prisklasse. Eller er det forkert? Som sagt jeg ved ikke meget om det. Det skal bruges til mit anlæg. Altså til film osv.
Billedkvaliteten må gerne være i top altså full hd og det der.
Elgiganten sælger i denne uge et 40" Thomson 40FS3246 Full-HD LCD-TV til 2799,- kroner. Har ingen ide om hvordan billedkvaliteten er, men nok tvivlsomt om du kan finde et bedre brugt TV i prisklassen.