Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står lidt i et dilemma her.
Jeg hælder i øjeblikket rigtig meget imod et køb af et Samsung LE40C755, dels pga gode testresultater fra TÆNK's test, dels pga at det har indbygget PVR. Men tilgengæld har det både 200 Hz og det er 3D ready (hvilket jeg ikke er helt sikker på hvad betyder). Det er features som jeg ikke har brug for, og som i sidste ende blot koster ekstra.

Men så var det jeg faldt over en Clint DC-1 digitaltuner på tilbud i El-giganten, og tænkte at hvis jeg nu kombinerede sådan en fætter med et billigere Samsung uden PVR, 3D og 200 Hz, eksempelvis LE40C655 eller UE40C6005. I min teori kan man derved optage fra Clint'en med USB HD i, og man burde vel egentlig kunne se fjernsyn fra tv'ets indbyggede tuner, samtidig med at man optog på Clint'en. Noget som man vist ikke kan på LE40C755.

Men hvad siger I? Er det en holdbar løsning, eller skal jeg hellere gå efter LE40C755? (Hvis I har alternative løsninger er jeg også meget lydhør, min smertegrænse ligger omkring de 8000,- inkl alt til PVR)
Af Gundsø
Hejsa..

Jeg har ingen erfaringer med den omtalte boks, men det giver langt mere frihed med den 2 delte løsning. På tv med indbygget PVR, kan du kun optage det du ser, med mindre du har en eksterne enhed tilsluttet Hdmi.

Desuden kan du få rigtig mange lækre fladskærme indenfor dit budget, hvis ikke du på forhånd binder dig til PVR funktionen.

Jeg vil dog anbefale dig at læse de tests og anbefalinger som er her på siden, i stedet for at bassere dit køb på en test i TÆNK. De har vist ikke meget kredit herinde...:-)

Held og lykke med det og godt nytår.

Karsten
Af Trashmouth
Det jeg måske også er en smule nervøs for, er funktionaliteten af pågældende box. Jeg så en skrive om at fjernbetjeningen til Clint'en ikke ligefrem var noget at skrive hjem om, og kunne da også godt forestille mig at brugerfladen kunne være noget bras, så jeg ville også gerne høre hvad folk ellers har at sige om den og mulige alternativer.

Det jeg godt kan lide ved TÆNK's tests er at de er så dejligt overskuelige. Det kan godt være at de måske ikke er så tekniknørdede som de tests der er herinde, men jeg synes nu, uden at have så meget at have det i, at det om ikke andet er et meget godt udgangspunkt, inden man går ud og leder.