Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et Saga 19 tommer Led tv med indbygget DVD-afspiller i EL-giganten til min 5-årige i julegave. Jeg ved godt det ikke er blandt favoritterne herinde, men ville alligevel spørge til råds.

Vi har lige byttet det til et nyt magen til da DVD'en (lidt som forventet) har meget svært ved at spille DVD'er.

Yderligere er TV signalet med antennestik ret dårligt. Grynet.

Når vi nu bliver trætte af at bytte det til et tilsvarende, og jeg får overtalt konen til at vi skal have et uden indbygget DVD, er der så noget fornuftigt at få omkring prisrammen 2000,-.?

Er der nogen der ved hvorfor billedet er grynet? Det kommer sådan set bag på mig.

Venlig hilsen

Christian
Af BrianH
Det der med indbygget dvd er noget jeg aldrig har forstået at man vil have. Man får altid ringere kvalitet til højere pris, end ved at købe hver for sig. En dvd afspiller koster fra 300 kr.

For at finde et tv til under 2000, skal du bare gå ind på f.eks. Wuptis hjemmeside under "tv-hifi" og sortere efter pris...

Grunden til billedet er dårligt, et at tv'et er noget billigt lort, og din antenneinstallation er noget skod :) :)
Af christian_j
Indbygget DVD er bestemt heller ikke noget jeg har ønsket. Men det er noget der blev praktisk, hvis det lod sig gøre at få noget der bare kunne virke fornuftigt. Der er i forvejen ikke meget plads i min 5-åriges værelse. Derfor ville det være et plus at spare en enhed.

Hvis det ikke lader sig gøre at finde en fornuftig løsning med indbygget DVD, bliver løsningen jo at finde en uden. Han har vores Wii derinde, så det er muligt jeg får den chippet så den kan bruges som DVD afspiller. Så slipper jeg stadig for den ekstra enhed. Det skulle bare være nemt for en 5-årig at bruge. Det ville det være hvis den var indbygget i TV'et.

Håber det besvarer dit "hvorfor" spørgsmål.

Jeg ved godt jeg kan finde lister af fjernsyn på ex wuptis hjemmeside. Men jeg kan ikke få vejledning der af folk der ved hvad de taler om. Det kan jeg få her. Så derfor spurgte jeg her. Det kunne jo være at nogen her kunne fortælle mig at der rent faktisk var et fornuftigt TV at få for 2200 der kunne det jeg skulle bruge og rent faktisk virkede efter hensigten.

Grunden til at billedet er dårligt skyldes ikke at tv'et er billigt og at antenneinstallationen er skod. Antenneinstallationen er fin på vores gamle fjernsyn. Jeg tænker nok nærmere det har noget at gøre med at tv'et er digitalt og derfor pixelerer mere når der vises analoge signaler. Jeg tror ikke jeg ville få et markant bedre billede med et analogt signal på et dyrere digitalt TV.

Så tak for fuldstændig ubrugelige svar. Næste gang ville det være fedt hvis du rent faktisk forholdte dig til hvad der blev spurgt om i stedet for at lufte din holdning til tingene.

:) :)
Af BrianH
Jeg er ked af at sige det, men der ER fordi Saga tv er noget billigt lort. Det er konkluderet i tests og sammenligninger (inklusiv af ejeren af flatpanels.dk)

Så jeg synes stadig du skal købe et rigtigt tv (ikke de der pc-monitors med tuner) og en DVD afspiller, så din 5 årige kan underholde sig alene på værelset. Leg i sneen og samvær med voksne er vildt overvurderet :)