Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop erhvervet mig et Samsung PS50C7707 på Flatpanels anbefaling. Fremragende TV, synes jeg. Men desværre havde min parabolboks ikke HDMI udgang så der var nul HD-TV og kvaliteten via et scartstik er so-so.

Derfor har jeg nu erhvervet mig en HD boks fra Viasat (Pace 850NV) og det giver fint signal - også HD.

Men nu står jeg med et nyt problem: Min DVD/harddisk-optager (Sony RDR-HX650) har HDMI udgang, så signalet derfra er fint. Men der er ikke nogen HD-indgang - kun scart og s-video. Og idet jeg gerne vil have den til at "stå" mellem parabol-receiveren og fjernsynes så jeg kan optage og afspille film er jeg umiddelbart i en situation, hvor jeg bliver tvunget til at køre scart mellen parabol og DVD/harddisk og HDMI fra DVD/harddisk og TV. Men det gør jo signalet analogt og dermed ødelægges mine HD-drømme. Er der en løsning på det problem? Kan det fx lade sig gøre at koble parabol og DVD/harddisk parallelt i TV'et med to HDMI kabler og så forbinde DVD og parabol med scart? Derved vil både TV-signal og DVD signal være fint, men de programmer jeg optager vil dog ryge anaogt - hvilket vil være til at leve med. Men kan det lade sig gøre med den hardware, jeg har?

Meget langt spørgsmål. Håber på positivt svar inden jeg indleder investeringer i diverse kabler osv.

Christian
kreller1234 skrev:Kan det fx lade sig gøre at koble parabol og DVD/harddisk parallelt i TV'et med to HDMI kabler og så forbinde DVD og parabol med scart? Derved vil både TV-signal og DVD signal være fint, men de programmer jeg optager vil dog ryge anaogt - hvilket vil være til at leve med. Men kan det lade sig gøre med den hardware, jeg har?

Meget langt spørgsmål. Håber på positivt svar inden jeg indleder investeringer i diverse kabler osv.

Christian
Jeg har ikke rigtig forstand på det, men du må jo have både et scart kabel og et hdmi kabel, så det er jo bare at prøve at forbinde apparaterne. Hvis de virker hver for sig, vil de også virke sammen.

Du kan selvfølgelig godt have parabol og optager forbundet til hver sin indgang i tv'et. Men om den specifikke optager kan modtage antennesignalet gennem scart fra parabolen og sende det videre til tv'er via hdmi, ved jeg ikke. Men som sagt, må du have kabler nok til at prøve allerede nu.
Brugeravatar
Af MigSelv
DVD og Sat med HDMI til tv.
Hvis der er scart : scart fra SAT til DVD, når der optages. Bliver optaget analogt, men giver et udmærket resultat.
Af kreller1234
Tak skal I have. Jeg laver en test og erhverver derefter et ekstra hdmi kabel - og så er jeg forhåbentlig flyvende :D