Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loveduck
Ja, nu er jeg helt ny på denne side, så jeg ved desværre ikke om jeg smider denne post det rigtige sted ellers må I lige smide den et andet sted hen :)

Nu er det sådan, at jeg har haft den samme CRT-skærm i snart otte år, og tænkte derfor at det var på tide at få en ny, selvom den gamle intet fejler. Jeg har i længere tid har kigget på mange forskellige skræm, men har altid været for usikker til at købe en, da jeg ikke har vidst så meget om TFT-skærme.

Det jeg søger er en god skærm, som gerne må være fremtidssikret. Jeg kan selvfølgelig godt se på en masse forskellige skærme og bare vælge en af dem ud, men efter hvad jeg har forstået er panelet vigtigt. Derfor vil jeg høre, hvilket panel der er bedst at vælge, hvis man vil have noget kvalitet, som også er godt om nogle år. Den skal primært bruges til at lave skolearbejde, spille spil og se lidt film på.

Mvh. loveduck
Af Athanasius
'fremtidssikret' .... Det er skisme ikke et ord jeg bryder mig om!
Et produkt er godt nok til dig så længe det opfylder dine behov. Somregel opgradere folk deres skærme fordi de gerne vil være 'med' og fordi priserne på gode skærme falder med stor hast. Hvilket ikke skete i noget nær samme grad i CRT skærmenes velmagtsdage!
Kender en der stadig bruger hans 18.1" samsung der er ca 7år gammel. Farverne er glimrende, der er opdateringshastigheden det kniber lidt med i 3D spil (ikke noget han røre ved!). Så en god LCD som f.eks Viewsonic930P kan servicere de flestes behov en del år ud i fremtiden. Så hvis du bare køber en skærm af ordentlig kvalitet så er der intet i vejen for at den kan tjene dig godt de næste 8-10år!