Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg vil gerne have mig en 24" skærm til kontor brug, kan læse mig frem til at panelet skal være PVA eller MVA basseret. Jeg har kigget hos diverse producenter, men synes ikke rigtig de er flinke til at oplyse denne specifikation.

Opløsningen skal være FullHD.

Håber på jeg kan sætte et maks beløb på 2000, og gerne under :-)

Jeg bruger Dell Ultrasharp 24" på mit arbejde, men kan se den koster omkring 4000 hos dell.dk, det er så lige i overkanten.

Har i nogle gode forslag i den prisklasse, og hvilken producent man skal gå efter, jeg synes det er en jungel uden lige.

Mvh Steffen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kunne også være IPS-baseret, hvilket er nemmere at finde. Mange af de skærme vi har anmeldt er IPS-baserede. Tag et kig i vores testsektion.
Af Esben
Hvis du kan nøjes med en tomme mindre, så findes der ihvertfald 23" med IPS-panel der kan fås for under 2.000. Jeg tror ikke du skal satse på en 24", da de er uforholdsmæssigt dyre ift. 23". Jeg har kun kendskab til Dells U2311 skærm, som jeg har anbefalet andre at købe, men du kan sikkert også finde en model fra Samsung eller et andet mærke. U2311 kan man få til 1.874+fragt.
Af s.frederiksen
Jeg har også kigget på den dell 23" tommer skærm du omtaler. Jeg synes også at de 24" skærme jeg har fundet er meget dyre, så det bliver nok den 23" der.

Nogen der ved hvorfor den sidste tommer koster så meget mere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mange af 24" modellerne har S-PVA paneler, som er dyrere at producere. De billige 23" paneler har typisk H-IPS som er billigere. Det betyder dog ikke at de er ringere, men bare at der er andre ting som kan fremhæves som fordele.
Af Aslund
Til 2000kr er der umiddelbart Dell U2311, som bruger et IPS panel.
Havde selv kik på det, men synes alt for mange havde problemer med tinting og dårlig fordeling af baggrundslyset, samtidig ville jeg også fortrække PVA da jeg har gode erfaringer med teknologien.
Der findes dog ikke rigtig nogle PVA skærme af ordentlig kvalitet til den pris og jeg har derfor selv lige bestilt Eizo's EV2333W til 2750kr, som burde komme om nogle dage.