Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jet45
40PFL7605H
UE40C6005 RWXXE

Det skal være 40" og LED, mpeg4, HD, hvilken model vil I vælge, hvis ikke det skal være en helt tredie ?

Nævn nogle fordele, ulemper og hvordan med installering, m.v.

Mit TV lige nu er 10 år gl. Panasonic TX-32PL10F (fladskærm) og der har aldrig været nogle problemer, nu er tiden kommet hvor jeg gerne vil have HD og være 2012 år parat

Jeg kunne for år siden se stor forskel, da jeg skiftede Scart-stik til GULD

vh jet
Brugeravatar
Af edinger
Hvorfor skal det være LED?

Du er vel klar over, at LED - sat på spidsen - blot er en overprissat LCD-skærm med dårligere billede og - undertiden - flottere design?

Afhængig af brug vil du gøre dig selv en bjørnetjeneste ved at udelukke plasma.
Af Mysen
Der er ikke dårligere billede. Der bliver endda åbnet op for nogle smarte features såsom local dimming med næsten perfekt sort til følge. Dog kun på dyrere modeller.
Det er dog ikke altid der undgås ujævnt lys fra edge-led, men jeg tror til gengæld background bleeding har været og stadig er et meget almindeligt fænomen på lcd med lysstofrør.
Af THM
en 40" philips 5605h er også en mulighed eller en sony ex700... har hørt 7605h er svær at indstille et ordentligt billede på, ved 5605h kan man bare bruge indstillingerne fra anmeldelsen af den her på siden
Af Carlos
Hm.. Jeg forstår ikke den kritik (de fordomme), der er omkring Philips 7605H. Jeg er ovenud tilfreds med dette tv.

Det er ikke svært at indstille til et ordentligt billede. Der er rigeligt med indstillingsmuligheder. Billedet står flot og detaljeret og ambilight er en superfed ekstrafeature, når du ser film :p
Af Mysen
Philips har et lækkert design, og ambilight bliver rost af alle, der har det. Til gengæld er folk uden Philips lidt skeptiske over, hvordan det ville virke for dem. Kombinerede med pangfarver og ukorrekt gamma, for at få kontrasten til at virke voldsommere...

Man kan godt få et glimrende billede på Philips, men på mit tv rammer man en god gamma ved at slå den på filmprofil og ændre lidt i lys og selve gammaindstillingen. På eksempelvis Panasonic bruger man bare THX profilen, hvilket jo er endnu nemmere, men på Philips kræver det lidt mere snilde og RGB justering at ramme noget, man endda bør måle sig frem til. Det er en fordom at Philips ikke kan justeres, men jeg tror det er fakta at det er svært.
Af xcardman
forskellen mellem hvad man selv synes er et flot/ordenligt billede og et korrekt bilelde er kæmpe stor

det er nok her de fleste går lidt galt i byen
lidt hjælp til at opnår et mere korrekt billede er netop film profiler eller THX
Af Steen Bay
xcardman skrev:forskellen mellem hvad man selv synes er et flot/ordenligt billede og et korrekt bilelde er kæmpe stor
Vel lidt som det vi spiser. Det er heller ikke altid at det vi bedst kan lide er det samme som eksperterne fortæller os er det bedste/sundeste at indtage, men i dette tilfælde er de mulige konsekvenser heldigvis til at overse.. ;)