Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der har oplevet, at derpå deres lcd tv kommer lodrette streger og sort skærm når det tændes. Efter ca. et minuts tid starter tv'et så rigtigt og kører uden problemer.

Vi har en 40" Samsung LCD der er ca. 4-5 år gammel, der nemlig er begyndt at opføre sig lidt betænkeligt. Er der nogen der ved om det kan betale sig at få det lavet?

Kan oplyse at vi ikke har mere garanti på tv'et :(

Hilsen Tilde
Af Kaare
Der er tale om, at flere kondensatorer på Power Supply Boarded er stået af og skal udskiftes. Er man lidt ferm med en loddekolbe kan man selv udskifte de defekte kondensatorer (de er lidt buldne og ofte anløbne toppen). En prisbillig alternativ løsning, som jeg selv benyttede var at sende det til et serviceværksted i England, som nærmest på samlebånd reparerer Boards for hele Europa:

http://www.andyselectronicstuff.co.uk/s ... rvice.html

Anvendte selv elektronik-værkstedet for en lille måneds tid siden. Fjernede bagdækslet, afmonterede Power Supply Boarded og sendte det afsted. En uge efter havde jeg det retur og genmonterede det, og alt virkede igen perfekt. Samlet udgift inkl.forsendelse kr. 600,-.

På et officielt Samsung værksted herhjemme vil de udskifte hele boarded til ca. kr. 2500 + moms jf. de oplysninger, jeg fik, da jeg henvendte mig med mit tilsvarende problem.

mvh