Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har netop købt nyt Samsung UE46C6005 TV og vil genre have en bedre lyd til Film og til at hører musik på. Så ville forøher mig hvilken at disse 2 anlæg i vil anbefale og hvilken der giver den bedst mulig lyd?
Af Jens525
Hej..
Har selv HW-C450, og er desværre ikke helt tilfreds med den. Lyden er god skal det dog siges, men samarbejdet med tv'et (i dette tilfælde Samsung PS50C7705) er ikke helt formidabelt:
- Eftersigende skulle soundbaren kunne tænde og slukke sammen med tv'et. Soundbaren tænder med tv'et som den skal, men slukker først 20 min efter tv'et er slukket.
- Ved volume styring på tv'ets fjernbetjening kommer der en advarselsboks op på tv'et hvor der står "ikke tilgængelig". Dette sker hver gang der skrues op og ned! (det skal dog siges at jeg har frakoblet tv'ets højtalere, da de ligger i et helt andet volume niveau end soundbarens, hvilket betyder at man næsten ikke kan høre soundbaren når begge ting er sat til.
- Der kommer en højfrekvent summen fra soundbaren når den er på standby. Nogen har oplevet store gener ved dette, dog ikke noget problem for mig.

Har haft fat i Samsung, som ikke havde nogen løsninger. Kunne sende den ind til reperation hos cinemagic, men mit indtryk er at soundbaren ikke fejler noget, men blot er kommet for hurtigt ud af udviklingsafdelingen hos Samsung.

Håber du kan bruge disse indtryk.
Af red_martians
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... system.htm
Den kan klart anbefales. Den lyder meget mere levende end samsungs løsning, og bassen er meget kraftigere, og subwooferen stadig trådløs.
Derudover kan soundbaren programmeres til fjernsynet, så hvis man nu ønsker sig et andet fjernsyn senere hen, kan den programmeres om, så den stadig virker med fjernsynets fjernbetjening.