Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften..

Jeg sidder og tænker over hvilken 3D afspiller jeg skal have..

Jeg skal ud og købe et panasonic VT20 tv, og skal jeg så købe en panasonic 3D afspiller for at få det til at fungere?

Eller kan jeg godt købe en fx denon 3D afspiller?

Mvh Nicklas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er frit valg på alle hylder. 3D er en stadard, som alle producenter skal forholde sig til, så outputtet fra andre afspillere vil have samme format og passe til alle 3D-TV.
Af Nicklas A
Super, så er mit problem jo løst.. :)

Ved bare at 3d brillerne skal passe til tv´et så blev lidt i tvivl om det også var afspillerne, men var det heldigvis ikke :)
Nicklas A skrev:Godaften..

Jeg sidder og tænker over hvilken 3D afspiller jeg skal have..

Jeg skal ud og købe et panasonic VT20 tv, og skal jeg så købe en panasonic 3D afspiller for at få det til at fungere?

Eller kan jeg godt købe en fx denon 3D afspiller?

Mvh Nicklas
Hej
Andre mærker vil være kompatible, men der er funktioner der måske ikke forefindes.
Med en DMP-BDT300 styres billedindstillinger på tv ( hvis info forefindes på BD ), når der afspilles bluray. Afspiller er tilmed udstyret med 2 hdmi out, en til lyd, den anden til billede. Dette er et must, hvis surroundreceiver ikke er 3D kompatibel.
Ovennævnte har også identisk design som tv, samt et imponerende billede ved bluray. SD scaleren er på højde med den i Denon 4308 receiver, eller den gamle Denon 3800 dvd.
Denon plejer heller ikke at være, den skarpeste kniv i skuffen med firmware opdateringer. Er tilbøjelig til at sige aldrig, dette kan i længden give problemer med afkodning af nye bd krypteringer.
Af Nicklas A
Okay, så du anbefaler ikke ligefrem denons afspiller?

Jeg havde nemlig tænkt mig at købe Panasonic VT20 tv, denon AVR 2311 receiver og så en denon DBP 1611 afspiller..

Er det så en god opsætning?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Denons maskiner er gode, er selv ejer, men på førnævnte punkt er de ikke.
Denon 1611 og Pana. DMP-BDT300 koster det samme ( indenfor en 100 kr. eller så ).
Jeg ville vælge afspilleren der matcher dit tv.