Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Overvejer at anskaffe mig mit første fladskærms-tv og har nu brugt adskillige læse-timer på flatpanels.dk.

Mit valg står mellem Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E eller LG LE850N. Så er spørgsmålet blot: hvilket skal jeg vælge? Gode råd anyone? :)
Af Steen Bay
Jeg ville nok vælge LE850N, men vel ikke helt 'fair' at sammenligne TV i så forskellige prisklasser. Et mere naturligt valg ville måske være mellem G20 og LD750N, eller mellem V20/VT20 og LE850N.
Af LHO
Det kan du have ret i. Måske er mit spørgsmål nærmere: findes der et plasma-tv i samme prisklasse som LG LE850N, som jeg "burde" købe i stedet?
Af THM
panasonic VT20 er nok noget nær det bedste du kan købe...
Af PeterD
Ja, Panasonic VT 20 er vel nok det bedste man kan få i øjeblikket, og vil jeg påstå et mulehår foran LD850N, men begge bruger IPS Paneler.

Panasonic G20 får fremragende anmeldelser på whathifi.co.uk og avforum.no og jeg har på fornemmelsen at den har en del mere genskin i skærmen end LD750N, uden dog at være sikker...

Men det kan måske google's..?
Af THM
PeterD skrev:Ja, Panasonic VT 20 er vel nok det bedste man kan få i øjeblikket, og vil jeg påstå et mulehår foran LD850N, men begge bruger IPS Paneler.
VT20 er plasma og bruger derfor ikke IPS panel :)
Af LHO
Jeg kan se, hvor det bærer hen. Så skal jeg blot skaffe mig en større lejlighed. 50" er lige i overkanten af, hvad min stue kan bære. Panasonic VT 20 fås vel ikke mindre?
Af THM
jo det fås i både i 42" og 46" :)
Af Steen Bay
LHO skrev:Det kan du have ret i. Måske er mit spørgsmål nærmere: findes der et plasma-tv i samme prisklasse som LG LE850N, som jeg "burde" købe i stedet?
Om plasma eller LCD er bedst, det afhænger nok en del af hvor meget lys der er i stuen når man ser TV. I dæmpet aftenbelysning vil et godt plasma TV nok vise sig fra sin bedste side, mens LCD nok vil være at foretrække i lyse rum.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17262
Af LHO
Går bestemt efter Panasonic VT20 42", men er der nogen, der ved, hvor det forhandles?
Af THM
AV-connection/panasoniccenter og HiFi-klubben. ellers på forskellige internetforhandlere, her kan du søge på pricerunner: http://www.pricerunner.dk/
Af LHO
Takker for alle de gode råd. :)