Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rune3400
Hej, mit tv (et karvia) er langsomt ved at dø (slukker og genstarter hele tiden). Det overlevede kun 2år, måske fordi det var en demo model. Men stadigvæk ret skuffende. Det var trods alt et af karvias bedste. (ps. kan det fikses?)

Men så til mit spørgsmål: Hvor længe kan man regne med et reference/super godt tv holder? F.eks. et pioneer, jeg overvejer lidt muligheden for købe et brugt pioneer. Men de kan jo have op til 5år på bagen, hvor længe har det så igen?

Mvh Rune
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Desværre så er kvaliteten af nutidens fladskærms-TV ikke hvad man har været vandt til fra CRT. En stor del af grunden ligger naturligvis i den øgede kompleksitet ved overgangen fra analogt til digitalt.

Du kan ikke regne med, at reference-TV'et lever længere end så mange andre modeller. Det er billedkvaliteten den har vundet priser for - ikke holdbarheden.
Af Rune3400
Okay tusind tak for det svar :)

Tror i der er nogen chance for at få mit tv til at køre igen=?

Som sagt genstarter det, men det nyeste er at det igengang når at starte helt op før det genstarter.... Lamperne virker jo, det er bare som om det andet elektronik fejler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er sandsynligvis en fejl i mainboardet og det vil kræve en udskiftning af samme. Prisen vil - med mindre du har en garanti som vil dække - nok blive +1000 kr. hvis man overhovedet kan skaffe et nyt mainboard.