Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulde
Hej

Jeg skal have mig en 32 tommers fladskærm til en xbox 360.

Jeg har fundet denne
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 5605H.html

Om den er billigst der ved jeg ikke, men det var bare lige en jeg fandt.

Hvad synes folk om den?
Er den hurtig nok?

De gamle har en sony fladskærm med en wii tilsluttet, men den er sløv som en i helvede, det vil jeg helst meget meget gerne undgå.

På forhånd tak.
Af Steen Bay
Samsung C535 er fin til spil (og da forøvrigt også til at se TV på). Det fås til ca. 4k i 40" og lidt mindre for 32". Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Af Moulde
Har du et link?
For jeg synes ikke jeg kan finde den på en dansk shop?

vh
Af Steen Bay
Moulde skrev:Har du et link?
For jeg synes ikke jeg kan finde den på en dansk shop?
Prøv et søge på Samsung LE32C535 (eller LE37C535/LE40C535).
Af barney
Hej

Jeg har lige købt en LE32C535, så hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg prøve at svare.

Når du siger at dine forældres tv er "sløvt", hvad mener du så præcist? er responsen fra controlleren langsomt (lag) eller er billedet sløret?
Af Steen Bay
barney skrev:Jeg har lige købt en LE32C535, så hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg prøve at svare.
Når du siger at dine forældres tv er "sløvt", hvad mener du så præcist? er responsen fra controlleren langsomt (lag) eller er billedet sløret?
Tror du nævnte i en anden tråd at at du oplevede slør på C535 ved hurtige bevægelser i spil, og mente at dette kunne være fordi C535 'kun' er et 50Hz TV, men at benytte 100/200Hz (interpolation) når der spilles, det er vist ikke nogen god ide ifølge denne tråd :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=11858
Af Moulde
barney skrev:Hej

Jeg har lige købt en LE32C535, så hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg prøve at svare.

Det er lige netop responsen fra controlleren der er langsomt.
Efter at have læst noget af den tråd der linkes til, far jeg følelsen af at det måske er det der interpolation eller hvad det nu hed, der er den skyldige.
Kan det slås fra?
Det er vist et Sony tv, til en 7k, jeg kender desværre ikke lige modellen.

@barney
Har du prøvet at slutte en xbox til det?
Af Moulde
Efter at have læst den anmeldelse, er jeg reeet sikker på valget falder på det Samsung C535.

Mange mange tak for hjælpen.
Af barney
Ja jeg bruger stort set dagligt min xbox på mit TV og det fungerer fint. Spiller FIFA og nogle forskellige FPS spil. Der udover bruger jeg også Mediacenter til afspilning af film. Der roder jeg dog lidt med nogle codecs for tiden, da lyden til tider er lidt ude af synkronisering, men det er et mindre problem og har ikke noget med TV'et at gøre.

Generelt kan jeg sige at TV'et her efter 2 uger fint lever op til mine forventninger. Det var lidt som om at det og jeg lige skulle køres ind. Jeg kommer fra et CRT TV og derfor synes jeg i starten, at jeg blev meget træt i øjnene af at se på det nye TV...men det er bedre nu ;-)
Af Moulde
Jeg overvejer lidt at købe 40 tommer versionen istedet, da den kun koster 500,- mere end 32 tommer.

Men det er vel det samme fjernsyn ud over størrelsen?
Af Moulde
Jeg købte det samsung, og det er sku godt nok lækkert =)
40 tommer var dog for stort til min stue, så jeg købte det "bette".

Det fungerer rigtig godt med min xbox.
Af Mysen
Tillykke med det. Det er dejligt, når det lever op til forventningerne :)