Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min svoger flytter til udlandet, og vil gerne sælge sit Pioneer Plasma LX508D til mig. 3-4000 blir nok prisen, (alt efter hvor langt jeg får ham pruttet ned), men er det pengene værd idag? Jeg har fulgt meget lidt med på dette område, og ved ikke så meget om det. Men vil det holde nogle år frem? Har det hvad der kræves for at følge med idag? De anmeldelser jeg har fundet, siger jo at det er ganek fornuftigt, men de anmeldelser ser jo på standarten for 2-3år siden, da det var nyt.

Vi vil hovedsageligt bare bruge det til at se TV på, og i ny og næ en dvd-film.
Brugeravatar
Af hans123
til 3-4000.- så bliver det et godt køb

508'eren er et rigtig godt TV som sagtens måler sig med de nye
Af wcc
er det ikke meget for et ældre tv, jeg mener man kan da købe meget tv for omkring 5000kr , og så er det nyt. :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke vil have TV'et til 3-4.000 kr. så er jeg næsten sikker på at jeg kan finde nogen der vil! I samme prisklasse finder du et 42" Panasonic X20, men med mindre der er burn-in eller andre fejl ved LX'eren, så ville jeg til enhver tid nappe Pioneer'en. Givet at man ikke har brug for DVB-tunere vel og mærke.
Af Swiftnik
Tak for svarene. Lyder til at jeg godt kan slå til. Og ja, jeg bemærkede også at der kun var en type tuner. Hvad bruger man DVB-tuneren til? Noget vi "almindelige" brugere kommer til at mangle? :)

*EDIT* Tjekkede lige en guide her på sitet, og vi er på fællesantenne, så umiddelbart tror jeg ikke vi skal bruge en DVB-tuner her hjemme.

Som jeg skrev i starten, er det hovedsaglig bare TV det skal bruges til, så hvis bare det er godt fremtidssikret hvad det angår, så er det rigeligt for os. Er der ikke noget med der kommer noget nyt signal, eller noget, i 2012? Eller har jeg bare hørt noget halvt? :)
Af mhca
På fællesantenne er det muligt at I modtager jeres signal som kabel-TV. Det er kun det luftbårne signal, hvor der lukkes for det analoge signal i 2012, der er ikke bestemt noget for kabel-tv.

Uden DVB tuner vil du dog gå glip af kanaler som Ramasjang, DR K og også DR HD, som kræver MPEG4 DVB tuner.

Du kan jo på sigt supplere TV'et med en harddisk-optager som du bruger som tuner. Alternativt kan du få en DVB tuner til 500 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh, det er vist forkert forstået. Det analoge signal lukkede for længe siden. Der er ingen analoge signaler at finde ud over dem som kabel-TV udbyderne sender parallelt med deres digitale signaler. I 2012 lukkes der ned for MPEG2 signalerne og alt bliver omkodet til MPEG4 (igen kun på det luftbårne net).

Det tilrådes kraftigt at du benytter et digitalt signal hvis du har adgang til det, men det betyder nok også at du skal have en ekstern boks stående til at dekode signalet.
Af mhca
Hej yakken.

Tak fordi du rettede mig og vi undgik fejlinformationer.
Ved ikke helt hvorfor jeg havde fået den ide ind i mit hoved forleden. Der var jo netop en del kaos for mange mennesker ved overgangen til DVB-T for de personer kun med luftbårent signal.

Jeg beklager.