Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Drazil
Hej

Jeg har lige modtaget mit LG50PK760 og har søgt efter kanaler.

Jeg finder 8 digitale kanaler, hvoraf den eneste jeg kan se er et test billede fra YouSee.

I mit forsøg på at finde DR HD googler jeg mig frem til at andre har ændre frekvensen fra 143000 til 442000 og jeg gør så det samme. Nu finder den så 4 ekstra kanaler, hvoraf jeg kun kan se den ene - heldigvis er det DR HD.

Mit spørgsmål: Er der andre frekvenser jeg bør søge på, og kan jeg forvente at finde andet end DR HD og et Test billede?

Jeg har YouSee gennem fællesantenne hvor jeg har en mellemstore pakke.
Af thcleaner
Netværksid Netværksid Netværksid[/img]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du indstillet dit netværks-ID korrekt? Der er forskellige ID afhængigt af hvor du bor i landet, hvilket påvirker de kanaler du finder i en søgning.
Af Drazil
Ahhh, tak. Det har jeg ikke nej - vidste ikke engang man havde et netværks ID ;)

Hos YouSee kan man finde sit Netværks ID ved at søge på sin addresse.

Jeg får dog følgende (4800 Nykøbing F):

Netværks-id:
Digital boks-300
DVB-C tv-301

Altså der står ikke noget netværks ID?

De har dog en overordnet liste over regionerne hvor der bl.a. står Region Sjælland "00)420" - så det bare det jeg skal bruge?
Af Drazil
Det kan jeg vidst selv svare ja til. Der kom ihvertfald MANGE flere kanaler på nu. Og det er til trods for at der er tale om en importeret skærm hvor landindstillingen står på Danmark :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal læse dit eget svar således:

Netværks-id:
Digital boks: 300 <- Dette er netværks-ID for folk med en Samsung-boks
DVB-C tv: 301 <- Dette er netværks-ID for folk med et TV med DVB-C

Du skal altså bruge 301.
Af Drazil
Ahh på den måde :) Jeg endte med at bruge 420 som stod som ID for regionen. Det virker tilsyneladende fint. Ved ikk om jeg ville få mere ud af at bruge 301? (Har lige sorteret samtlge kanaler så vil helst ikke forsøge mig hvis det ikke ændre noget)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kan tage de kanaler du betaler for, så er der ingen grund til at ændre noget.