Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Præsten
Hejsa.
Jeg har lige i dag modtaget et 50G20, og sat det op.
Dejligt billede synes jeg, billederne fra Victoria Falls var smukke via THX-profilen, som jeg straks skiftede til jf Flatpanels indstillinger.

Men jeg oplever nogle områder på skærmen har en mere grønlig nuance end andre, det er især tydeligt på hvide/lyse baggrunde. Det er ikke jævnt på hele skærmen, snarere 2-3 områder, der er lodret orienteret.
Hvad kan årsagen til dette være?

Skal tv'et "køres ind"?

Er det fordi forstærker eller andre komponenter spiller ind? Jeg mener jo ellers at vide at fladskærme ikke påvirkes af magnetfelter som gamle CRT apparater.

Hjælp modtages meget gerne.

mvh

Præsten
Af THM
lyder underligt der må være noget i vejen med den, jeg har dog set lidt grønligt i kanten af undertkster men det skal man helt tæt på for at se, men det er ikke delt op i soner...
Af Præsten
Jeg har nu kigget lidt mere på det, og kan se at der er i hvert fald to lodrette striber, der har en svag grønlig betoning. De lodrette striber er ca 8 cm fra hver side af tv'et, og er ca 4 cm brede.

Er der andre der har et bud?

mvh

Præsten
Af hdmi
Præsten skrev:Jeg har nu kigget lidt mere på det, og kan se at der er i hvert fald to lodrette striber, der har en svag grønlig betoning. De lodrette striber er ca 8 cm fra hver side af tv'et, og er ca 4 cm brede.

Er der andre der har et bud?

mvh

Præsten
Har du mulighed for at snuppe et foto skærmen?
Af jaybee1971
Jeg er bange for at det er et udbredt problem, har set samme fejl på 2 skærme. Er på arbejde nu, men sender gerne billeder af hvad jeg oplevede i aften.
Af Præsten
Jeg ringede til leverandørens kundeservice tidligere idag.
De havde ikke hørt om problemet før, men mente at det var en bytter. Lidt senere ringede de tilbage med besked om at apparatet bliver hentet i morgen, og jeg får et andet i bytte med det samme. Det er da i orden!

mvh

Præsten
Af sebbe
Hvor har du enlig købt dit tv henne ? for overvejer selv den tv :) super service må jeg sige :)
Af Præsten
Sebbe: Det er købt over hifiklubbens netbutik. Virkelig super service de har ydet. Tv'et skulle blive byttet idag.

Jaybee: Dit billede er tilsyneladende udløbet, så jeg kan ikke se det.

mvh

Præsten
Af Præsten
Jaybee: Det er nøjagtigt det jeg ser, og det er også på det nye tv, der kom i går.
Noget tyder altså på at det er en ofte forekommende (generel?) fejl?

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre. På den ene side er det lidt irriterende, på den anden side bemærker jeg det stort set kun hvis jeg virkelig kigger efter det.
Hvis jeg returnerer tv'et skal jeg jo finde et andet, og der er umiddelbart ikke nogen jeg hellere vil have (til prisen).

mvh

Præsten
Af jaybee1971
Det kunne virkelig se ud til at panasonic har et problem med 50G20 serien. Så det kunne være rart, hvis de af jer der har 50G20 eller 50V20 vil downloade det ensfarvede billede. Lægge det på en usb-stick eller på anden måde få det vist på skærmen. herefter fortælle hvad I oplever. Det skal lige siges at jeg ikke har set fejlen på 42G20, så denne er måske ikke berørt af dette. Rasmus testede vidst en 42G20. Det kunne være sjovt, hvis han kunne kigge nærmere på 50". Hvis det skulle vise sig at fejlen er udbredt, vil jeg ikke mene at 50G20 fortjener en så stor anbefaling af Flatpanels, som den har fået.
Senest rettet af jaybee1971 28 aug 2010, 20:48, rettet i alt 2 gange.
Af Cutter
Præsten skrev:Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre.

mvh

Præsten
Du ku' jo prøve at folde dine hænder, og kikke op,,! hehehe - Du skal bare ikke regne med at der sker noget :p

Og hvis det er helt af H... til, så må du få pengene tilbage/vælge et andet.
Af bantam
Kan man se det samme fænomen, hvis man viser et gråt eller hvidt testbillede i stedet for det beigefarvede (R=230, G=182, G=!34), der er i denne tråd?

Hvad hvis billedet er helt grønt eller helt magenta?

Hvad hvis testbilledet er i BMP- eller PNG-format i stedet for JPG? Det dur nok ikke at konvererte JPG-filen til BMP eller PNG - der skal starets med et "friskt billede".

Hvilken afspiller anvendes til testen? Bruger i begge USB-porten på TV'et? Har I mulighed for at teste på en anden afspiller?

Jeg medgiver, at det er underligt, at det ikke set på 42"-versionen.