Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan det i det hele taget betale sig at give 9,108 kr mere for 63" tommer modelen ?.

Der er jo kun tale om de 13" tommer der er til forskel på de to modeller.

Jeg syntes godt nok det er mange penge at give for at få de sidst 13" tommer med.

Så kan man i det hele taget retfærdiggør et købe af 63" tommer modelen ?.

Og hvad siger jer som har købt det ? Hvad lå til grund for netop jeres valg af 63 tommer modelen fram for 50" tommer modelen ?.

SAMSUNG PS50C7705 - wupti.com Pris : 13.195,- Kr
SAMSUNG PS63C7705 - kontorlinien.dk Pris : 22.303,- Kr
Senest rettet af NintendoB 12 aug 2010, 19:29, rettet i alt 1 gang.
Af wcc
det er jo op til dig selv om du vil have 13" mere, men jeg vil helt sikkert købe 63" modellen frem for 50" modellen de 13" giver mere end man tror og til 3d er det rigtig fedt med en 63" skærm. men om de vælger den ene eller den anden så får du en kanon god skærm med rigtig flot billed.
Af Martin Sjøstrand
Kun og kun... :) Jeg syntes nu nok man får et tv, der er en pæn del størrer

Du kan selv prøve at sætte dem ind i den her applikation her

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951

Min grund var nu bare, at jeg godt ville have en betydelig opgradering i størrelse, fra mit gamle 40"

Jeg startede ud med et 32" Sony CRT i sin tid, for 11 år siden, og jesus det var stort... dengang (der var også en 36", men den var jo ALT for stor) :D

Så fik jeg mit 40" og det syntes jeg da var en fed størrelse, men der gik ikke mange måneder før jeg havde vænnet mig til størrelsen. Jeg var derfor "bange" for det samme ville gøre sig gældende med 50"... derfor tog jeg skridtet op til 63" modellen i stedet

Så nu er jeg sikker på de ekstra 9,108 kr tjener sig ind med tiden, i besparelse på biografbilletter.... eller.... nu bliver udgiften til Blu-Ray skiver sgu nok bare meget størrer :)
Af NintendoB
wcc skrev:det er jo op til dig selv om du vil have 13" mere, men jeg vil helt sikkert købe 63" modellen frem for 50" modellen de 13" giver mere end man tror og til 3d er det rigtig fedt med en 63" skærm. men om de vælger den ene eller den anden så får du en kanon god skærm med rigtig flot billed.
Selvfølgelig bestemmer jeg selv det er klart.

Men vis de 63" tommer kun kan retfærdiggøres med et enkelt ord og det er 3D så skal 3D delen fandme også være god for at kunne retfærdiggør en mere pris på hele 9,108 kr ;)
NintendoB skrev:Kan det i det hele taget betale sig at give 9,108 kr mere for 63" tommer modelen ?.

Jeg syntes godt nok det er mange penge at give for at få de sidst 13" tommer med.

Så kan man i det hele taget retfærdiggør et købe af 63" tommer modelen ?.

Og hvad siger jer som har købt det ? Hvad lå til hvad lå til grund for netop jeres valg af 63 tommer modelen fram for 50" tommer modelen ?.

SAMSUNG PS50C7705 - wupti.com Pris : 13.195,- Kr
SAMSUNG PS63C7705 - kontorlinien.dk Pris : 22.303,- Kr
Hej
Du skriver "kun tale om 13", disse 13" forøger skærmens areal med ca. 50%.
50" = 2668,8 cm2.
63" = 4237,85 cm2.
http://tvcalculator.com/index.html?b371 ... 8e1836c5a4
Af NintendoB
Martin Sjøstrand skrev:
Kun og kun... :) Jeg syntes nu nok man får et tv, der er en pæn del størrer

Du kan selv prøve at sætte dem ind i den her applikation her

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951

Min grund var nu bare, at jeg godt ville have en betydelig opgradering i størrelse, fra mit gamle 40"

Jeg startede ud med et 32" Sony CRT i sin tid, for 11 år siden, og jesus det var stort... dengang (der var også en 36", men den var jo ALT for stor) :D

Så fik jeg mit 40" og det syntes jeg da var en fed størrelse, men der gik ikke mange måneder før jeg havde vænnet mig til størrelsen. Jeg var derfor "bange" for det samme ville gøre sig gældende med 50"... derfor tog jeg skridtet op til 63" modellen i stedet

Så nu er jeg sikker på de ekstra 9,108 kr tjener sig ind med tiden, i besparelse på biografbilletter.... eller.... nu bliver udgiften til Blu-Ray skiver sgu nok bare meget størrer :)
Jeg har selv et 42" tommer lcd tv i dag og jeg har det også lidt sådan at jeg godt vil ha en betydelig opgradering ingen tvivl om det jeg syntes bar at det var noget af en mere pris at skulle ligge for at få den betydelig opgradering i størrelse som et 63" tommer ville være. :)
Af wcc
det er ikke kun ved 3d du får en større oplevelse også ved 2d,og som jeg skrev er det en kanon skærm du får, de 13" giver utroligt meget, men om du syndes det er de penge værd kan jeg ikke svare på, men prøv og tag ud og se på de to skærme , det er bedre at se dem live før du køber..
MigSelv skrev:Hej
Du skriver "kun tale om 13", disse 13" forøger skærmens areal med ca. 50%.
50" = 2668,8 cm2.
63" = 4237,85 cm2.
http://tvcalculator.com/index.html?b371 ... 8e1836c5a4
Jemen uha jo altså vis man sætte det op på den måde jo så er der da bestemt noget at kommer efter hvad størrelse angår det siger jeg bestemt heller ikke men så igen de 13" er noget dyrt købte og det er mere det jeg fisker lidt efter om det er det være...
Af NintendoB
wcc skrev:det er ikke kun ved 3d du får en større oplevelse også ved 2d,og som jeg skrev er det en kanon skærm du får, de 13" giver utroligt meget, men om du syndes det er de penge værd kan jeg ikke svare på, men prøv og tag ud og se på de to skærme , det er bedre at se dem live før du køber..
Tror nu nok tvet er noget for mig men det var mere om man kunne retfærdiggør en så stor en mere pris.

Jeg er langt fra nærig når det kommer til købe af nyt tv men det kunne nu være sjovt at høre hvad der lå til grund for andres beslutnig om at købe tvet før jeg selv gik ud og gjorde.

Men nu samler jeg alt den info jeg nu kan få ud af tråden her og så kommer det med i mine overvejelser når en endelig afgørelse skal træffes. :)
Af akanhjo
Jeg stod elv og skulle vælge imellem de to skærme og jeg valgte 50 tommer. 63 ville blive for stor til rummet, men for at vejlede dig lidt vil jeg sige:
Hvis det kun er for 3D at du skal have de ekstra tommer så er det jo 1. generation og maaange penge ekstra at bruge på tommerne, man kunne som start sætte sig lidt tættere på fjernsynet...

jeg sidder 2,5-3 meter fra fjernsynet og jeg synes det er passende med 50 tommer. en 63'er fylde en kende mere end man lige regner med....

Så jeg ville umiddelbart råde dig til at købe 50 tommer, det er det mest fornuftige, hvis ikke man er fanatiker og forgabt i det...
Af Martin Sjøstrand
man kunne som start sætte sig lidt tættere på fjernsynet...
Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg syntes ikke rigtigt argumentet holder. Medmindre man er en stor familie, så ville man jo aldrig behøves størrer tv end 40"... man kan jo altid bare sætte sig tættere på så

Men måske giver jeg dig ret, når mit 63" ankommer, om forhåbentligt snart, for jeg sidder ikke længere væk end dig :D
Så jeg ville umiddelbart råde dig til at købe 50 tommer, det er det mest fornuftige
igen, det mest "fornuftige" kommer vel an på hvordan hans stue er indrettet. Sidder han 4 meter eller mere væk, så syntes han måske 50" er for "lidt" og man gider vel ikke rykke sofaen tættere på, hver gang man skal se film

Jeg sidder så rimeligt tæt på, når det er et 63" men jeg er nu hverken fanatiker, eller forgabt, jeg elsker bare den der wow-oplevelse, når jeg skal se film... ikke at 50" ikke giver det, men jeg kan bare godt lide det stort. Men igen, nu må vi se, om jeg skal sidde og få ondt i nakken af at dreje hovedet for at læse undertekster eller se tennis :)
Af akanhjo
Ja du har ret i dine synspunkter, hvis manden skal sidde 4 meter væk er der ingen vej uden om en 63'er.. :) Men hvis han står i mit tilfælde så synes jeg at 50 er nok, men det kommer netop an på hvor meget man går op i wow effekten... jeg elsker selv det der WOW, 50 er bare nok lige nu..
Af NintendoB
akanhjo skrev:Jeg stod elv og skulle vælge imellem de to skærme og jeg valgte 50 tommer. 63 ville blive for stor til rummet, men for at vejlede dig lidt vil jeg sige:
Hvis det kun er for 3D at du skal have de ekstra tommer så er det jo 1. generation og maaange penge ekstra at bruge på tommerne, man kunne som start sætte sig lidt tættere på fjernsynet...

jeg sidder 2,5-3 meter fra fjernsynet og jeg synes det er passende med 50 tommer. en 63'er fylde en kende mere end man lige regner med....

Så jeg ville umiddelbart råde dig til at købe 50 tommer, det er det mest fornuftige, hvis ikke man er fanatiker og forgabt i det...
Min plan var et tv der kun det hele 2D 3D med mere og det kan begge modeller kan jeg forstå.

3D delen er for mig ikke 100% afgørende men da nu tvet understøtter det så gjore det nu heller ikke noget at det til med også var god til netop den del også.
Af NintendoB
akanhjo skrev:Ja du har ret i dine synspunkter, hvis manden skal sidde 4 meter væk er der ingen vej uden om en 63'er.. :) Men hvis han står i mit tilfælde så synes jeg at 50 er nok, men det kommer netop an på hvor meget man går op i wow effekten... jeg elsker selv det der WOW, 50 er bare nok lige nu..
Jeg har en stue som er stor nok til et 63" tommer tv vil jeg mene vis jeg sidder i min sofa så har jeg væl små 4.00 meter til tvet jeg holder meget af at trek en stol hen til tvet når jeg skal spil på min Ps3/xbox og så snakker vi lige godt en 1.90 jeg kan få til tvet så om et 63" tommer er vejen fram for mig ja det er jo lige det...