Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensholm
Hej.
Har overvejet at købe dette tv i Tyskland, da det er en del billigere end i Danmark. Er der nogen ulemper ved dette? Selvfølgelig udover at det skal sendes til tyskland hvis det går i stykker.
Tænker fx. på tunerne der sidder i og lignende?

Takker!

/Jens
Af trykkertor
Er du sikker på det skal sendes til Tyskland ved service?
Jeg købte en Epson projektor i Tyskland. Og da jeg fik problemer ringede jeg Epson Danmark.
De hæntet den, reparerte den, og leveret den til mig igen.
Selv om kvitteringen tydelig viste den var købt og betalt i Tyskland.
Af JA
Har købet tre fladskærme i Tyskland, alle med digital tuner. Bagpå den sidste står ovenikøbet hvilke danske kabel udbydere kabel tuneren er godkendt til - bla YouSee.

Mht garanti er det EU garanti, der burde víkke være problemer ved service.
Af Nico
Hvis det ikke er en nordisk model du har fundet lige på den anden side af grænsen så får du ikke Samsung til at reparere skærmen, der må du til den tyske forhandler.

Mht. tunere så skulle der ikke være nogle problemer Eu model kontra nordisk.
Af JA
Det skal lige siges at den første var en Pana 50PX600 der ankom på en palle, de to andre var begge 32" Philips - sidste var en 32PFL9604 der som sagt kom med YouSee certificering på kabeltuneren - for andre mærker bør man måske lige checke.
Af cgmand
Nogen der har et link til en tysk side?
Af cgmand
Tak for link trykkertor.

Skal selv købe en Samsung 50c7705 nu her en gang og på den synes jeg ikke der er noget specielt at spare ved at købe Tyskland..

De knap 500kr vil jeg hellere give ekstra og så få 100% dansk udgave..

Hvilken model havde du set, som der kunne spares en del på, ved at købe i Tyskland ?
Af jensholm
Jeg tænker på dette tv: Samsung UE40C6005, der på tysk hedder UE40C6000. Det koster ca. 5.800 kr i Tyskland ex. porto.
Af Gavin
jensholm skrev:Jeg tænker på dette tv: Samsung UE40C6005, der på tysk hedder UE40C6000. Det koster ca. 5.800 kr i Tyskland ex. porto.
Hvor meget er porto? For det er da ikke det helt vilde du spare?
Af jensholm
Gavin - porto er 30-40 euro.
Man sparer da over 1000 kr...
Af Gavin
Ja, du spare vel omkring 1000-1100 kr. :)

Komplett sælger det for 6990 kr. plus porto.
Af Gavin
Ah. Det holder egentlig meget godt det der "Vi VIL være billigst!"

Elgiganten sælger det for 6989 kr. med fri kantstenslevering:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... nslevering

Nu ved jeg jo ikke hvor meget besparelse er for dig, men nu er det under de 1000 kr. ihvertfald. Bare hvis du vil have det med i dine overvejelser. :)