Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Metabaronen
Hej med jer

Jeg har tænkt mig at bruge en Mac Mini til en lidt skrabet form for Mediecenter (musik samt div. internet streams/podcasts).

En af årsagerne er at Mac Mini kan man godt have stående fremme i reolen uden det kommer til at ligne baglokalet i en internetcafé.

Jeg har læst mig til at der kan være nogle problemer med enten at billedet ikke kan være på skærmen eller at det er for småt således at man får en sort kant rundt langs tv-skærmen. Det ser dog ud til at det ikke kun er Mac der har dette problem.

Er der nogen som har nogle erfaringer med Mac Mini som "mediecenter"?

Snakkede for øvrigt med Mac support som fortalte mig at der ikke var nogen problemer med skærme op til 30"!!! Er det mig som er helt galt på den eller har den fysiske (altså ikke opløsningen) skærmstørrelsen noget at sige hvis ellers opløsningen er den samme (HD).

Vh Mikael
Af Kleen™
Jeg har kørt min Mini på alt lige fra 19" SD til 52" HD uden nogen form for problemer. Så kør du bare los...:-)
Af Kleen™
PS: Hvis du installerer Plex på din Mini, så er der absolut intet "skrabet" over den mediacenterløsning. Tværtom..:-)
Af Metabaronen
Det lyder super. Jeg vender tilbage i dette forum hvis jeg støder på forhindringer uden en umiddelbar løsning via Google.

Mikael