Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Captain Awesome
#96330
Dejligt med en fin anmeldelse af NX700, desværre skuffer TVet lidt. Jeg må indrømme at jeg faldt for monolith designet, men da jeg så den brugervideo inde fra recordere stod jeg af. Der er simpelthen grotesk meget genskin og lidt ærgeligt at billedkvaliteten ikke er bedre til den pris.

Jeg skulle måske også lige have pointeret at der er lidt engelsk blandet ind i det danske :)
Brugeravatar
Af koenigs
#96336
Jeg havde forventet mig en del af denne model, så det skuffer lidt.

LCD markedet står efter min mening lidt stille når det handler om rå billedkvalitet, det handler mere om tykkelse p.t. og det er lidt synd.
Af pipper
#96337
koenigs skrev:Jeg havde forventet mig en del af denne model, så det skuffer lidt.

LCD markedet står efter min mening lidt stille når det handler om rå billedkvalitet, det handler mere om tykkelse p.t. og det er lidt synd.
Rasmus du skriver at den godt kan have slør ved hurtige bevægelser. Kunne det tænkes at det var bedre på HX700 da
den jo er 200 HZ?

Er der mere genskin i skærmen en LG SL8000/8500?
Af Novatic
#96338
Kommer desværre ikke som en overraskelse.

Brugeranmeldelser fra andre forums tyder nemlig på, at på trods af den højere pris, er NX700 ringere i billedkvalitet end HX700.

Kunne godt tænke mig en anmeldelse af HX700, da det er cinema serien, og tror den vil appelere til flere tv entusiaster end NX700, hvor der er satset på design fremfor billed.
Af xcardman
#96339
Rasmus

kommer det på tale om en anmeldelse af deres 900 serie med local dimning.
for denne model lader til at slå meget på design i forhold til en ex700-500 serie
er meget spændt på en afløser for deres x4500 model, som er noget af det bedste sony har lavet.
Af enfen
#96345
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om input lag ved brug sammen med PS3/360. Det er ikke meget, der bliver nævnt om det i testen. Er det testet, så I kan komme med en kvalificeret konklusion?

Samtidigt ser jeg meget frem til en test af HX700, som skulle have bedre billede end NX700.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96350
Captain Awesome skrev: Jeg skulle måske også lige have pointeret at der er lidt engelsk blandet ind i det danske :)
Det skulle være rettet nu. Tabellen med kalibreringsforslaget er dog på engelsk, da jeg brugte Tv'et med engelske menuer. Diverse udtryk bør dog ligge rimelig tæt på de danske. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96351
pipper skrev:
koenigs skrev:Jeg havde forventet mig en del af denne model, så det skuffer lidt.

LCD markedet står efter min mening lidt stille når det handler om rå billedkvalitet, det handler mere om tykkelse p.t. og det er lidt synd.
Rasmus du skriver at den godt kan have slør ved hurtige bevægelser. Kunne det tænkes at det var bedre på HX700 da
den jo er 200 HZ?

Er der mere genskin i skærmen en LG SL8000/8500?
Kommentaren skal mest forstås som, at sløret hvert fald ikke er reduceret betydeligt. De fleste LCD-TV har slør i dag og NX700 er ikke værre end de fleste, men det er et generelt problem.

Jeg tror ikke 200 Hz på NX800 hjælper betydeligt. Sløret opstår primært fordi LCD-teknologien stadig er noget sløvere til at dreje pixels end plasma teknologien er til at opdatere fosforen i sine pixels.

Genskin er en tand værre på NX700 i min mening, ja.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96352
Novatic skrev:Kommer desværre ikke som en overraskelse.

Brugeranmeldelser fra andre forums tyder nemlig på, at på trods af den højere pris, er NX700 ringere i billedkvalitet end HX700.

Kunne godt tænke mig en anmeldelse af HX700, da det er cinema serien, og tror den vil appelere til flere tv entusiaster end NX700, hvor der er satset på design fremfor billed.
Jeg håber også vi kan få en af modellerne fra Cinematic serien ind, men jeg har ikke noget konkret lige pt.

Jeg har dog set HX900 ved et par lejligheder, og den er virkelig lovende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96353
xcardman skrev:Rasmus

kommer det på tale om en anmeldelse af deres 900 serie med local dimning.
for denne model lader til at slå meget på design i forhold til en ex700-500 serie
er meget spændt på en afløser for deres x4500 model, som er noget af det bedste sony har lavet.
Ja det er designet der er i centrum på NX.
Jeg håber meget at kunne få en af de modeller ind, der satser lidt mere på rå billedkvalitet, ja :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96354
enfen skrev:Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om input lag ved brug sammen med PS3/360. Det er ikke meget, der bliver nævnt om det i testen. Er det testet, så I kan komme med en kvalificeret konklusion?

Samtidigt ser jeg meget frem til en test af HX700, som skulle have bedre billede end NX700.
Hvis 100 Hz er til, så kan input lag blive problematisk i spil - f.eks. guitar hero, som jeg gerne laver en praktisk test med (det og så gør det jo ikke noget, at det samtidig er underholdende).

Slås 100 Hz derimod fra er input lag på et langt mere acceptabelt niveau. Det er ikke reduceret til 0, men jeg bemærkede ingen problemer, når 100 hz var fra.

Bemærk, at hvis 100 hz sættes til "High" så forøges input lag også yderligere.
Af Novatic
#96358
Rasmus Larsen skrev:
enfen skrev:Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om input lag ved brug sammen med PS3/360. Det er ikke meget, der bliver nævnt om det i testen. Er det testet, så I kan komme med en kvalificeret konklusion?

Samtidigt ser jeg meget frem til en test af HX700, som skulle have bedre billede end NX700.
Hvis 100 Hz er til, så kan input lag blive problematisk i spil - f.eks. guitar hero, som jeg gerne laver en praktisk test med (det og så gør det jo ikke noget, at det samtidig er underholdende).

Slås 100 Hz derimod fra er input lag på et langt mere acceptabelt niveau. Det er ikke reduceret til 0, men jeg bemærkede ingen problemer, når 100 hz var fra.

Bemærk, at hvis 100 hz sættes til "High" så forøges input lag også yderligere.
Det er mit indtryk, at producenterne er blevet mere opmærksomme på input lag. Tvivler på, at man dette år kan få et fjernsyn, der så længe 100hz er fra ikke vil være til at bruge til gaming.


Ærger mig stadig, at I fik NX modellen ind, når det er HX serien, som kommer til at konkurrere med de andre. Oh well, så må man vel håbe der kommer anmeldelse andetsteds, som er ligeså idybtegående som her på sitet.
Af Zohan
#96362
Hej Rasmus.

Hvornår regner du med at have noget info om DLNA funktionen.

Håber du kunne teste streaming af specielt MKV filer og selvfølgelig , på både den trådløse og almindelig net forbindelse.

den 15. januar skrev du i artiklen Sonys nye 2010 fladskærme - med danske priser

Er DLNA opdateret således man kan streame HD film uden problemer?
Ja, ifølge Sony er det. DLNA i de nye Tv-modeller og de nye Blu-Ray afspillere understøtter nu også HD video over DLNA, herunder også DivX og MKV formatet.

men når jeg på Sony's hjemmeside ser under support for DNLA på de nye TV, svare de at det ikke understøttes.