Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har søgt lidt her på foraet og på nettet men synes ikke at kunne finde noget omkring det.
Det er jo en jungle hehe.

Jeg står og skal til at have nyt TV og vakler lidt mellem LCD og Plasma, men hælder dog mest til Plasma da jeg synes man får mere for pengene.

Jeg har haft kig på:

Samsung PS50B551
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=573127

Panasonic TX-P42S20
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html

og ville egentlig høre om der var nogen der ved om der er den store synlige forskel på de to skærme?
Virker umidelbart som om Samsung'et er lidt gammelt da jeg ikke kan finde den inde på deres side.

Vil jo selvfølgelig helst have 50" men hvis billedet er betydeligt dårligere er det jo ikke det værd.

Andre skærme fra 42" og til under 7000 er også velkomne.

Skal bruges primært til film fra PC'en men da også lidt almindeligt TV og noget PS3.

Håber I kan hjælpe. :)
Af Rodding
Samung skulle have en del input lag, men er ikke sikker.
Af pipper
Rodding skrev:Samung skulle have en del input lag, men er ikke sikker.
Har læst at panasonic også har det. Hvad er det egenligt?
Af genster
Har læst mig til at det er hvis man har PC'en sat til og bevæger musen på TV'et så er der en smule forsinkelse .. Men det skulle vist være pga de mange Hz - læste det skete på et 200 Hz Samsung og der hjalp det ved at slå det fra.

Er dog ikke sikker på det gælder for begge :)
Af Rodding
pipper skrev:
Rodding skrev:Samung skulle have en del input lag, men er ikke sikker.
Har læst at panasonic også har det. Hvad er det egenligt?
Tvivler stærkt på, at der er input lag på den panasonic. Input kan vel forklares på den måde at hvis du kører musen fra det ene til det andet hjørne, vil den lagge ligesom hvis din computer er langsom.
Har set både x10y, c10y og g10 spille og der var ingen input lag ved hurtigt spil, så det tror jeg heller ikke der er på de nye.