Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket er bedst til hans behov?

11
46%
3
13%
8
33%
2
8%
Af Rodding
Hej min bror skal have et fladskærm.
Det skal have det bedste billede, når det bliver pakket ud af pakken da det ikke bliver kalibreret. Det skal bruges til mange timers gaming af xbox af gangen, og som pc-skærm til film. Ellers bare være et rigtig godt tv. Han kommer fra et 26 tommer skrammel kasse, og jeg ved jo godt, at nogle af jer nogle gange har utroligt høje krav med mange ting. Det har han ikke barer det leverer varen til spil og godt billede. Det må maks koste 9500 kr. Har set Philips tv'et i 42" tommer hos en kammerat og synes det leverer et rigtig godt billede. Jeg ved godt nok ikke om det er kalibreret
Tak.
Af Rodding
Vil også meget gerne høre begrundelse for hvorfor i har valgt som i har ;D
Af Rodding
Okay kan allerede se, at størstedelen hælder mod sony'en jeg troede ellers at den LG var bedre?
Af Rodding
Ingen der kan hjælpe med noget respons?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Både W5500 og SL8000 (som er identisk med SL8500) er anmeldt her på siden. Der burde være for/imod i disse anmeldelser, som kunne lette beslutningen.

Jeg ville personligt tage SL8500, men dens største problem er helt klart den svage gengivelse af sort, samt glasskærmen forrest, som vil reflektere lys.
Af Rodding
yakken skrev:Både W5500 og SL8000 (som er identisk med SL8500) er anmeldt her på siden. Der burde være for/imod i disse anmeldelser, som kunne lette beslutningen.

Jeg ville personligt tage SL8500, men dens største problem er helt klart den svage gengivelse af sort, samt glasskærmen forrest, som vil reflektere lys.
Okay tak for det. Har læst, men synes ikke jeg blev meget klogere på hvilket af dem jeg skulle vælge. Det bliver ikke noget problem med lys, da der slet ikke er nogen vinduer i rummet hvor det skal stå. Men ellers er det LG'en og Sony'en der er de bedste af de 4? Vil jeg gå helt galt ved at købe en af de 2?
Brugeravatar
Af Weissbier
Rodding skrev:Vil jeg gå helt galt ved at købe en af de 2?
Nej, og slet ikke, hvis du tager Sony'en. :)
Af Makaus
Hvordan kan det være at man vægter både W og LG'eren over et Pana der er over x10 niveau?

Hvis det bare skal være inde for denne prisklasse.
Af Rodding
Makaus skrev:Hvordan kan det være at man vægter både W og LG'eren over et Pana der er over x10 niveau?

Hvis det bare skal være inde for denne prisklasse.
Ved jeg ikke måske fordi der skal spilles meget på den?? Jeg har ikke forstand på det, men nej de 9500 kr er maks helst gerne lavere derfor synes jeg W5500 er interessetant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Primært pga. de mange timers spil. S10 vil nok levere et bedre billede overall.
Af Rodding
yakken skrev:Primært pga. de mange timers spil. S10 vil nok levere et bedre billede overall.
Ja og nu er det sådan, at han kun har den lille pakke og generelt ikke ser så meget tv udover venner, fodbold, film og sådan.
Af Makaus
yakken skrev:Primært pga. de mange timers spil. S10 vil nok levere et bedre billede overall.
Er det pga. chancen for Burn-in?
Af Rodding
Ja det vil jeg også gerne vide fordi hvis det er kan jeg vist godt udelukke den. Men er det rigtigt at de der 200 hz på LG'en skulle være dårligt i spil og f.eks. fodbold>?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
200 Hz kan ikke bruges sammen med spil, og fodbold er generelt også en kompliceret opgave at regne på, så det vil næsten altid give noget fnidder omkring bolden og spillerne.

Som en ren spilleskærm, så ville jeg nok vælge LCD, så fremt TV-kigningen var tæt på ikke-eksisterende. Burn-in er godt nok en forsvindende risiko, men den eksisterer stadig.