Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grumpy Kiwi
Hej.

Jeg er på udkig efter et nyt tv i prisklassen max 11.000kr.

Jeg har et Samsung UE40b6050 40" nu, og er på udkig efter et i 46" gerne 50".
Har kig på lidt forskellige i både LCD og Plasma. Kan ikke rigtig finde ud af hvad de er bedst :)
Er så i tvivl om det kan betale sig at betale ekstra for at få et tv med full hd, f.eks inden for Plasma koster det en del ekstra synes jeg. Har full hd på mit tv idag, og synes ikke jeg kan se forskel på min PS3 om jeg køre i 720p eller 1080p. Jeg sidder ca 2.5m fra tv'et.
Så hvad er jeres mening. Er det noget der kan undværres?
Skal bruge tv'et til spil og blu ray film
Brugeravatar
Af Weissbier
Når du sidder så relativt tæt på skærmen, så har fuld HD faktisk en berettigelse - især, hvis du ender med 50"-52". Denne Sony KDL-52W5500 går for kr. 11.400 ifølge hifipriser.dk.

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=504010
Af Grumpy Kiwi
Okay, så kan det være jeg har størst chance for at finde noget i LCD. Synes plasma er noget dyre.
Hvad er bedst til spil og film? Plasma eller LCD?
Har haft et par lcd skærme og de gjorde det meget godt, men har så aldrig set en plasma så ved ikke hvordan de er
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har også LCD og er tilfreds med det, men plasma har bestemt også sine fordele, og du vil finde mange fortalere for plasma herinde. Jeg vil overlade det til dem at forklare om plasmaens velsignelser. Du kan også prøve at læse nogen af artiklerne her på sitet, som fortæller lidt om fordele og ulemper ved de forskellige teknologier, men du har ret i din indledende observation: fuld HD plasma er noget dyrere end HD ready plasma.
Af Grumpy Kiwi
Så vil jeg da lige prøve at kigge lidt på div artikler. Regner med jeg tager til Århus i starten af marts og ser på de forskellige fjernsyn. Kan ikke rigtig finde ud af alle de tal de skriver, så er det vist nemmere bare at tage rundt og se på dem :)