Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har købt 2 nye SAMSUNG fladskærme

Et UE40B7070 LED tv samt et LE26B455.

Mit problem er at jeg ikke kan flytte rundt på de digitale kanaler, hvilket er temmelig irriterende da de er spredt ud over 1000 kanaler.

Har læst at man kan opdatere firmware på fladskærmene, og vil derfor høre, om dette vil løse problemet, hvis jeg via Samsungs hjemmeside henter den nyeste firmware og opdaterer begge fladskærme?

Håber nogen kan hjælpe, da det er ret irriterende at man ikke kan flytte kanalerne.
Af lab76
Ja, kan lave en favoritliste, men kan stadig ikke sortere kanalerne i en rækkefølge.
Det er jo lidt bøvlet at skifte rundt i, hvis kanal 1 er DR og man så gerne vil have TV2 på kanal 2, Tv3 på kanal 3 osv, men istedet ligger DR måske nok som kanal 1, men TV2 ligger 10 kanaler længere nede på listen.

Vil derfor meget gerne høre om nogen ved om man kan løse prøblemet med en opdatering af firmware på de nævnte fladskærme?
Af jacob586
På mit B6050 kan man ændre kanalnummeret, og på den måde flytte rundt på kanalerne. Kører dog på DVB-T, ikke DVB-C. I kanallisten vælger du en kanal og trykker på TOOLS og så kan du vælge at ændre kanalnummer. Hvis der i forvejen er en kanal der har det nummer du vil tildele, så mener jeg bar de to kanaler bytter plads. Det var helt klart mit indtryk at det var rettet i de nye produktioner. Hvis det ikke er muligt, så er en firmware opdatering helt klart et godt bud på en løsning.
Af JensenAmager
Du kan hente firmwareopdatering på Samsungs hjemmeside til din 7070, som budde løse problemet med kanalsortering. Desuden skulle den også fixe problem med undertekster på TV2, som en del har manglet.
Jeg mener derimod ikke, at der findes opdateringer til 400-serien.